جشن خانه موسيقي به دليل كمبود بودجه برگزار نشد

شايعات عدم برگزاري جشن خانه موسيقي بي اساس بوده و اين جشن بدليل كمبود بودجه برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران شب گذشته نشست ماهانه خانه موسيقي با حضور همايون خرم و محمدرضا شجريان و اعضاي اين خانه برگزار شد.
محمد سريده رئيس هيئت مديره خانه موسيقي در ابتداي اين نشست گفت: امروز يك نشست دو گانه است كه يكي از آن ها ماهانه و ديگري ساليانه است جشن خانه موسيقي امسال برگزار نشد و امروز آن را در شكل كوچكتر برپا كرديم.
وي افزود: مهمترين دستاورد ما ديدارها و دور هم جمع شدن است كه باعث نزديكي قلب هايمان به يكديگر مي شود كه اين مهمترين هدف از تشكيل اين نهادهاست كه باقي اهداف نيز در راستاي اين ديدارها به وجود مي آيد.
سرير ادامه داد: دوستان در خانه موسيقي در پي مكان بزرگتري هستند تا همه‌ي اعضاي اين خانه به راحتي در كنار هم حضور پيدا كنند.
سرير اظهار داشت: از ميان 105 كتاب نشر شده به دبيرخانه 15 عنوان كتاب در بخش ترجمه، 50 كتاب در بخش آموزشي و 45 كتاب در بخش پژوهشي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.
در بخشي از مراسم از برگزيدگان كتاب موسيقي سال 91 با اهداي جوايز تقدير و تشكر كردند.
برگزيدگان كتاب موسيقي سال 91 عبارتند از: در بخش آموزشي داريوش صفوت مقام نخست را كسب كرد و منصور نريمان و اشكان غفوري مقام دوم و فرزين طهرانيان و فاطمه ملكي مقام سوم را كسب كردند در بخش پژوهشي محمد عبدلي و امينه تبريزي مقام اول را كسب كردند و سيد حسين ميثمي و اصل الدين نظامف مقام دوم و جهانگير داناي علمي به مقام سوم رسيدند در بخش ترجمه عبداله انوار مقام اول را كسب كرد.
در بخش ديگري از مراسم تقدير از يك آهنگساز اختصاصي داشت كه در اين بخش محمدرضا شجريان، فريدون شهبازيان و داود گنجه اي روي صحنه حاضر شدند و از عباس خوشدل به عنوان آهنگساز فعال تقدير كردند.
حميدرضا نوربخش مديرعامل خانه موسيقي در بخشي از مراسم گفت: هر بار جلسات ماهانه خانه موسيقي رونق بيشتري دارد و اعتمادي كه اهالي موسيقي و هنر به اين خانه دارند و آن را خانه خودشان مي دانند.
وي افزود: جشن خانه موسيقي امسال خيلي زودتر از هر سال ديگر كليد خورد و دوستان و همكاران زياد براي برگزاري آن تلاش كردند كه متاسفانه برگزار نشد و جاي تاسف است.
نوربخش تصريح كرد: از همه افرادي كه براي برگزاري اين جشن زحمت كشيدند تشكر مي‌كنم اما خانه موسيقي بودجه مشخص و معيني ندارد و اين جشن متاسفانه برگزار نشد.
نوربخش اظهار داشت: يك نمايشگاه برگزار كرديم كه امسال دومين دوره‌ي برگزاري آن بود كه با برپايي آن اوضاع نشر موسيقي را از حالت ورشكستگي خارج كنيم و همچنين قانون كپي رايت كه از سوي رسانه ها مراكز دولتي و بخش خصوصي رعايت نمي شود را سامان بخشيم.
وي بيان كرد: وظيفه همه اهالي خانه موسيقي چاره انديشي است كه با برگزاري اين نمايشگاه ناشرين آثار صوتي و مكتوب را در كنار جشن خانه موسيقي با داير كردن غرفه هايي در تقويم و حافظه مردم ثبت كنند.
وي خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه در دومين سال خود و در فضاي باز خانه هنرمندان برگزار شد و تمام شايعاتي كه درباره جشن خانه موسيقي در مطبوعات و رسانه هاي بي اساس بود و از اين باب متاسفيم و از اين جهت خوشحاليم كه در خدمت شما در اين محفل گرم و صميمي هستيم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار