عقب نشینی ناگهانی رئيس‌جمهور ميانمار از حمله به مسلمانان

رئيس جمهور ميانمار قبلا اعلام كرده بود از نهاد آوارگان سازمان ملل خواسته است اعضاي اقليت روهينگيا را در خارج كشور اسكان دهد يا اردوگاه هاي دائم آوارگان براي آنها ايجاد كند

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حدود 80 هزار مسلمان روهينگيا نزديك استان راخين در شمال شرقي ميانمار نزديك مرز بنگلادش زندگي مي كنند. اين مسلمانان از سال 1982 بر اساس « قانون شهروندي » بدون كشور شدند و از سوی برخی بودایی ها و نیروهای امنیتی و نظامی میانمار، به شدت با آنها بدرفتاري مي شود.

قتل عام مظلومانه تعداد قابل توجهی از مسلمانان میانمار در ماههای گذشته، اعتراض گسترده مسلمانان در سراسر دنیا را به دنبال داشت و تلاش دولت میانمار برای سرپوش گذاشتن و کتمان این جنایت به نتیجه ای نرسید.

پس از اتحاد و اعتراض مسلمانان در محکومیت این قتل عام، تائين سين رئيس جمهور ميانمار امروز در یک عقب نشینی آشکار، از مردم كشورش خواست نگرش خود را در خصوص اقليت مسلمان روهينگيا تغيير دهند.

اين سخنان رئيس جمهور ميانمار نشاندهنده تغييري مهم در سياست دولت در خصوص اقليتي است كه چند دهه با تبعيض روبرو بوده است.

رئيس جمهور ميانمار قبلا اعلام كرده بود از نهاد آوارگان سازمان ملل خواسته است اعضاي اقليت روهينگيا را در خارج كشور اسكان دهد يا اردوگاه هاي دائم آوارگان براي آنها ايجاد كند كه اين سخنان وي با انتقادهاي جامعه بين الملل روبرو شده بود.

رئيس جمهور ميانمار امروز رسما خطاب به مردم و نظامیان این کشور اعلام كرد: "ما بايد طرز تفكر خود را در خصوص مسلمانان روهينگيا تغيير دهيم. دولت بايد آموزش و فرصت هاي شغلي را براي اين اقليت گسترش دهد."

اگرچه برخی کارشناسان این اقدام را یک ترفد تبلیغاتی و سیاسی می دانند که نتیجه خاصی به دنبال ندارد اما همین عقب نشینی لفظی نیز به نسبت حرفهای گذشته وی، امری مهم به شمار می رود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار