اديب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي زندانيان را از جرايم دور مي‌كند

يك حقوقدان گفت: برخورداری زندانيان از آموزش‌های فني و حرفه‌اي و ایجاد اشتغال، آنان را از ارتكاب جرايم ديگر باز مي‌دارد.

محمد اديب در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و فرهنگي براي زندانيان و تاثير آن بر بازگشت آنها به اجتماع اظهار داشت: اگر آموزش در زندان باعث اصلاح زندانيان شود، بازگشت آن‌ها به جامعه و داشتن شغل امكان‌پذير خواهد بود.

اين وكيل پايه يك دادگستري افزود: زندانيان با برخورداری از آموزش‌های تخصصی و داشتن مهارت شغلی موجب خودباوری و ایجاد توانمندی فرد برای ورود به بازار کار شده و فرد را از ارتكاب جرم ديگر باز مي‌دارد.

وي با توجه به اينكه محيط زندان بر افراد تاثير بسياري دارد، گفت: برخي از زندانيان حتي با وجود كلاس‌هاي آموزشي تاديب نشده و محيط نامناسب نه تنها تاثير اصلاحي ندارد، بلكه موجب افزايش جرم نيز خواهد شد.

اين وكيل دادگستري با تاكيد بر اينكه ريشه بسياري از جرايم فقر است، تصريح كرد: ارتقاء مهارت شغلی و ایجاد زمینه اشتغال در کاهش جرايم جامعه مؤثر بوده و از جمله نیازهای اساسی زندانيان برای بازگشتبه جامعه، اشتغال و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.

اديب با بيان اينكه فرد زنداني پس از آزادي، براي حضور در جامعه بايد تحت نظر باشد، اظهار داشت: جامعه بايد از وجود فرد بزهكار در جامعه اطمينان  پيدا كرده و رفتار وي با وجود اينكه بسياري از مسائل فرهنگي و مذهبي را آموزش ديده، بعد از آزادي كنترل‌ شود.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: كلاس‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي براي زندانيان، گامي موثر در زمينه كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر در سطح زندان است و به منزله يك دوره مناسب براي پاك‌سازي فرد و بازگشت به اجتماع خواهد بود.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار