تبریز/

ضریب مكانیزاسیون كشاورزی در آذربایجان شرقی به 1.6 اسب بخار می رسد

رییس اداره امور فناوری های مكانیزه سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ضریب مكانیزاسیون كشاورزی در این استان تا پایان برنامه پنجم توسعه به 1.6 اسب بخار در هكتار می رسد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، زینالی مهر  در جمع خبرنگاران ضریب مكانیزاسیون فعلی در بخش كشاورزی را 1.55 اسب بخار در هكتار اعلام و اضافه كرد: برای افزایش این ضریب، یك هزار و 340 دستگاه انواع تراكتور، یك هزار و 300 دستگاه ادوات دنباله بند كشاورزی و شش دستگاه كمباین بین كشاورزان توزیع شده است.

وی همچنین از توزیع چهار دستگاه كمباین ویژه برداشت برنج در میانه با استفاده از تسهیلات فنی و اعتباری خبر داد و گفت: در كشت پاییزه امسال با استفاده از 19دستگاه بذر كار كشت مستقیم، چهار هزار هكتار از اراضی غلات استان به صورت مستقیم كشت می شود.

زینالی مهر به هماهنگی های صورت پذیرفته با مدیریت شهرستان ها برای آماده سازی بذر كارهای آبی و دیم و كشت مستقیم اشاره كرد و افزود: خاك ورزی مركب در سطح 15 هزار و 900 هكتار از اراضی زراعی استان در دستور كار قرار دارد.

وی از بازسازی و راه اندازی عمیق كارهای آسیب دیده در زلزله اخیر در شهرستان ورزقان خبرداد و ادامه داد: تداوم تولید در این مناطق، هشت دستگاه عمیق كار دیم با تعویض 170 قطعه به صورت رایگان راه اندازی شده است. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.