محکوميت 723 نظامي شورشي در بنگلادش

دادگاهي در بنگلادش روز شنبه 723 نفر از اعضاي گارد مرزي اين کشور را به سبب دست داشتن در شورش خونين سال 2009 ميلادي به زندان محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ با صدور حکم عليه اين گروه از نظاميان خاطي، تعداد کل نظاميان زنداني شده در اين پرونده به شش هزار نفر رسيد.

در شورش نظاميان گارد مرزي بنگلادش که در يکي از پايگاه هاي نظامي مهم شهر داکا صورت گرفت پنجاه و هفت افسر ارشد ارتش کشته شدند. نظاميان شورشي اجساد قربانيان را درون لوله هاي فاضلاب و نيز داخل قبرهاي کم عمق قرار داده بودند.

قاضي ظل الرحمان دادستان کل بنگلادش گفت دادگاه ويژه نظامي اين کشور اين 723 نظامي را به پيوستن به شورش و هدايت حرکت هاي آشوب طلبانه متهم کرد.

اين مقام ارشد قضائي بنگلادش گفت دو نفر از نظاميان شورشي در جريان محاکمه جان باختند، ده نفر ديگر تبرئه و 723 نفر متهم شناخته شدند. شصت و چهار زنداني نيز به هفت سال حبس محکوم شدند.

بعد از گسترش اين شورش از داکا به ساير مناطق بنگلادش، نيروهاي عضو گارد مرزي بنگلادش عليه فرماندهان خود دست به سلاح بردند.

مقامات دادستاني بنگلادش ده ها دادگاه ويژه را براي رسيدگي به اتهامات اين گروه از نظاميان ايجاد کردند. اولين حکم نظاميان شورشي در ماه آوريل سال 2010 صادر شد و بر اساس آن بيست و نه نظامي متهم شناخته شدند.
برچسب ها: زندان ، شورشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار