خوزستان/

کشت 50 هکتار کلزا در مزارع نیشکر شوشتر

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت امام خمینی شوشتر از کشت 50 هکتاری کلزا در مزارع این شرکت خبر داد و گفت: در سال گذشته رقم قابل توجهی سود از این محل عاید گشت و صنعت امام خمینی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛جعفر آل‌کثیر در مراسم چهاردهمین برداشت نیشکر کشت و صنعت امام خمینی شوشتر اظهار داشت: کشت کلزا در مزارع کشت و صنعت کارون شوشتر تولید مناسبی را به ثبت رسانده است و به این دلیل در سال‌جاری کشت 50 هکتار از مزارع این شرکت به کلزا اختصاص داده شده است.

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت امام خمینی شوشتر با اشاره به میزان تولید کلزا در هر هکتار خاطر‌نشان کرد: میزان تولید کلزا در هر هکتار در مزارع کشت و صنعت امام خمینی شوشتر بیش از 2.5 تن بوده و این میزان برای مزارع نیشکر میزان قابل قبولی است.

آل‌کثیر با اشاره به پیش‌بینی میزان برداشت کلزا از مزارع کشت شده افزود: پیش‌بینی می‌شود حداقل 100 تن کلزا از مزارع کشت‌ و صنعت امام خمینی شوشتر برداشت شود.

وی با اشاره به تجربه جدید کشت و صنعت امام خمینی شوشتر در آبیاری مزارع این شرکت با پساب‌های صنعتی اظهار داشت: تولید گندم در مزارع کشت ‌شده با میزان تولید گندم آبیاری شده از رودخانه برابر است و در برخی شرایط میزان تولید بیشتر نیز بوده است.

 در سال‌جاری برای نخستین بار کشت و صنعت امام خمینی شوشتر مزارع کشت گندم خود را با پساب‌های صنعتی این شرکت آبیاری کرد که براساس آمار میزان تولید مزارع کشت شده رقم قابل قبولی است./س
برچسب ها: کشت ، کلزا ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.