در هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در تهران

چهار تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و زیمبابوه امضا شد

در هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه، چهار تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور به امضای طرفین رسید.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در نشست امضای یادداشت تفاهم با وزیر امور خارجه زیمبابوه در هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی گفت: توافقات خوب و نتایج ارشمندی در این اجلاس به دست آمد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ریاست این کمیسیون را بر عهده داشت از برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک میان این دوکشور ابراز خرسندی کرد و افزود: ‌امیدواریم نتایج حاصل از این گفتگوها و اجلاس مربوط به همکاری های مشترک، ‌بسترهای مناسبی را برای توسعه همکاری‌ها و روابط میان دو کشور فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد که توافقات صورت گرفته زمینه‌های مناسب را برای همکاری های بلند مدت دو کشور و هماهنگی‌های آنها در سطح بین‌الملل ایجاد کند و تاکید کرد: رئیس ایرانی کمیسیون، همه تلاش خود را برای اجرایی شدن توافقات مصروف خواهد داشت.

وی همچنین از تلاش کارشناسانی که در تهیه و تدوین تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور ایران و زیمبابوه تلاش کرده بودند سپاسگزاری کرد.

در ادامه "سیمباراش اس مومبنگگوی" وزیر امورخارجه زیمبابوه نیز در این جلسه ضمن اشاره به مهمان نوازی و میزبانی بسیار شایسته ایرانیان گفت :‌ اهتمام و جدیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران تضمینی برای اجرایی شدن همه توافقات است.

وی افزود: دوکشور تاریخ مشترکی دارند و زاییده انقلاب‌های مردمی هستند و برای تمامیت ارضی تلاش‌های بسیار زیادی انجام داده‌اند.

وزیر امور خارجه زیمبابوه پیگیری امور اجرایی این تفاهم‌نامه ها را مهم دانست و افزود: یک گروه پیگیری از دو وزارتخانه انتخاب شده‌اند تا طرفین در اجرایی شدن تفاهمات همه تلاش خود را بکنند.

این تفاهم نامه‌ها در چهار بخش همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی، معدن و صنعت، حمل و نقل و رسانه‌ها، اطلاع رسانی و تبلیغات به امضای دو کشور رسید.

براساس این تفاهم نامه ، اجرای طرح‌های مشترک در زمینه کشت دانه‌های روغنی، پنبه، نیشکر، توتون و چای از جمله زمینه‌های همکاری است.

اجرای طرح های مشترک در زمینه مدیریت آب و خاک، جنگل و مکانیزاسیون کشاورزی از دیگر موارد این تفاهم نامه است و در یکی از مواد این تفاهم نامه بر ایجاد خط مستقیم حمل ونقل بین دو کشور تاکید شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، طرفین بر تعهد خود نسبت به افزایش سطح همکاری در حوزه‌های تبادل اخبار چاپی یا الکترونیک، تبادل هیات‌های تولیدی و فنی و تولید مشترک و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی تبادل تجربیات فنی، خرید و فروش برنامه‌های تولیدی و تجهیزات فنی رسانه‌ای تاکید کردند.

شایان ذکر است اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه امروز در تهران به کار خود پایان خواهد داد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار