كار شبانه خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد

كار در شب مي‌تواند خطر ابتلا به شماري از سرطان‌ها را در مردان افزايش دهد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه آمريكايي اپيدميولوژي، محققان دانشگاه مونترال با تجزيه و تحليل داده‌هاي حاصل از يك مطالعه بر روي 3137 مرد 35 تا 70 ساله با داشتن كار شبانه كه در 18 بيمارستان در ناحيه شهري مونترال با بيماري سرطان تشخيص داده شدند و مقايسه آنها با 512 فرد مبتلا به سرطان از جمعيت عمومي، شواهدي را درخصوص ارتباط بين كار در شب و افزايش خطر ابتلا به سرطان پروستات، روده بزرگ، ريه، مثانه، مقعد، لوزالمعده و لنفوم غير هوچكين در مردان را ارائه كردند.

براساس اين گزارش محققان افزودند قرار گرفتن در معرض نور در هنگام شب با كاهش توليد هورمون ملاتونين خواب منجر به تغييرات فيزيولوژيكي در بدن مي‌شود كه اين تغييرات مي‌توانند توسعه تومورها را در بدن تحريك كنند.

نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است هورمون ملاتونين خواب، معمولاً در نيمه‌هاي شب در واكنش به عدم وجود نور آزاد مي‌شود و نقشي محوري در عملكردهاي هورموني و سيستم ايمني بدن دارد.

به گفته محققان با وجود اين كه كار شبانه خطر ابتلا به تعدادي از سرطان‌ها در مردان را افزايش مي‌دهد اما هنوز ارتباطي بين طول مدت زمان كار در شب و افزايش بيشتر احتمال وقوع اين سرطان‌ها، يافت نشده است كه اين موضوع به مطالعات مفصل‌تري در مورد عواقب كار در شب و تأثيرات آن به ميزان سلامتي افراد نياز دارد. /ح
برچسب ها: کار شبانه ، سرطان ، مردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار