اردبیل/

سرانه مصرف آرد رو به افزایش است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان اردبیل گفت: سرانه مصرف آرد که بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها رو به سقوط داشت آرام آرام در حال افزایش مجدد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ارژنگ عزیزی افزود: یکی از اهداف دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نهادینه کردن مدیریت مصرف به شکل شایسته و مطلوب بود که در این زمینه حرکت‌های خوبی نیز در سال‌های اخیر انجام شده است.

وی گفت: پیش از این دولت سعی می‌کرد یارانه‌ها را از طریق توزیع کالا به مردم اختصاص دهد که در این شیوه هر کس بیشتر استفاده می‌کرد بیشتر می‌توانست از یارانه‌ها بهره‌ ببرد.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان مدیریت دولت را در اصلاح این فرایند عادلانه توصیف کرد و افزود : دولت خدمتگزار با پرداخت یارانه‌ها به صورت نقدی سعی کرد مدیریت مصرف را به دست خانواده‌ها و خود افراد دهد تا آنها در مصرف، بهینه عمل کنند.

عزیزی یکی از ثمرات خوب اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را کاهش محسوس در مصرف کالا و خدمات عنوان کرد و گفت: ما در مصرف آب، برق و گاز یک کاهش محسوس را در مصرف شاهد بودیم به طوری که با مدیریت مردم، جامعه به سمت بهینه مصرف کردن حرکت کرد.

وی افزود: قبل از اجرای این قانون مصرف سرانه آرد در این استان برای هر یک نفر 13 کیلوگرم بود که این رقم تا 10 کیلوگرم کاهش یافت و مردم خود با احساس مسئولیت در صیانت از منابع داخلی سعی کردند مصرفی بهینه داشته باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان اردبیل گفت: این وضعیت آرام آرام از تب و تاب افتاد و با ایجاد تفاوت قیمت در بازار آزاد با بازار دولتی در مقطع کنونی شاهد افزایش مصرف در برخی کالاها مانند نان و رسیدن سرانه مصرف آرد به 11.5 تا 12 کیلوگرم بودیم در حالی که هدف‌گذاری ما رسیدن به سرانه هشت کیلو بود./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، سرانه ، مصرف ، آرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.