اصفهان/

صنعتگران اصفهان، پیشرو در ایجاد شغل برای زندانیان نیازمند

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور گفت: استان اصفهان در بیشتر زمینه ها پیشرو است و صنعتگران آن در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان هم پیش قدم هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ؛ رحیم مطهرنژاد در نشستی با رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: بین 400 تا 500 هزار زن و دختر از خانواده های زندانی در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند که صنعتگران می توانند ما را در رفع مشکلات آنها یاری کنند.

وی اضافه کرد: مدیرکل زندان های استان اصفهان تا امروز حدود 6000 مترمربع فضا برای ایجاد و توسعه اشتغال زندانیان در اختیار ما قرار داده اند.

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور با بیان اینکه با ایجاد اشتغال برای زندانیان، امنیت در کشور بالا می رود، اظهار کرد: بخش صنعت می تواند زندانیان اصلاح شده را در کارگاه های خود بپذیرد که تا کاری یاد بگیرند.

مطهرنژاد با اشاره به اینکه سازمان دولتی برای حمایت از زندانیان وجود ندارد، گفت: بنیاد تعاون از بخش خصوصی کمک می خواهد تا با کار گرفتن زندانی ها در کارگاه ها توسط این بخش، نگرش منفی جامعه به زندانی عوض شود.

وی با بیان اینکه برای حرفه آموزی به زندانیان هیچ تشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: ما نیروی انسانی و مددجو، ساختمان و فضا و توان کافی در اختیار داریم و می توانیم با کمک صنعتگران اقدامات مهمی در زمینه سرمایه گذاری برای اشتغال زندانیان انجام دهیم.

وی به وجود سه شرکت بازرگانی، عمران و ساختمانی، و سرمایه گذاری و بانکی که در حال تاسیس است، اشاره کرد و گفت: با وجود این شرکت های بنیاد، در 4 ماه اخیر توانسته ایم در استان های مختلف حدود 2000 شغل ایجاد کنیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور از پیشنهادهای اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان پیرامون فعالیت شاخه ای از این بنیاد در اصفهان استقبال کرد و گفت: این بنیاد می تواند زمین ها و امکانات خود را در اختیار سرمایه گذاران اصفهانی قرار دهد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در این دیدار طی اعلام آمادگی برای همکاری با این بنیاد، گفت: سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر اینکه ایجاد اشتغال می کند، امنیت در جامعه را هم افزایش می دهد. سیدعبدالوهاب سهل آبادی به ظرفیت های استان اصفهان در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: می توان از این ظرفیت در امور خیریه بهره برد.

گفتنی است در این نشست مدیرکل زندان های استان اصفهان، مدیر زندان مرکزی اصفهان و جمعی از صنعتگران این استان هم حضور داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.