ارومیه/

اقتدار و اراده ملت ايران دشمنان نظام را كور كرده است

فرماندار شهرستان سلماس گفت: اقتدار و اراده ملت ايران دشمنان نظام را كور كرده است

به گزارش خبـرنگار باشـگاه خـبر نـگاران ارومـیه ونقل از روابط عمومي فرمانداري شهرستان سلماس؛ مرتضي نظري ظهر امروز در جلسه شوراي اداري اين شهرستان در محل فرمانداري سلماس اظهار کرد: دست‌یابی به اقتدار و پیشرفت همه‌جانبه در کشور نیازمند عزم جدی و راسخ است که مردم و مسئولان کشور از آن برخودار هستند.

فرماندار سلماس اضافه کرد: موفقیت جوانان و نخبگان ایرانی در دست‌یابی به عرصه‌های موفقیت در جهان دلیل محکمی بوده که بیانگر اراده قوی ملت است.

وی با بیان اینکه سخنان، فرامین و رهنمون‌های مقام معظم رهبری سرلوحه کار مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد، عنوان کرد: باید سعی کرد تا با کار و تلاش مضاعف زمینه را برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مهیا کنیم.

فرماندار سلماس ادامه داد: خدمات و اقداماتی که در شش ماه اول سال جاري در شهرستان و بخش‌های تابعه توسط مسئولان و با همکاری مردم صورت گرفته، بسیار چشم‌گیر و گسترده بوده است.

نظري خاطرنشان کرد: تحقق وعده سازندگی و آبادانی برای محرومان از جمله رسالت‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با برشمردن فعالیت مجتمع‌ها و واحد‌های تولید و توسعه‌محور در این شهرستان عنوان کرد: مجدانه و به صورت خستگی‌ناپذیر پیگیر بررسی و حل مشکلات و موانع موجود این شهرستان در بخش‌های مختلف هستیم.

فرماندار سلماس ادامه داد: امید به کار و انگیزه قوی عامل پیشرفت‌های همه‌جانبه کشور است.

نظري ظرفیت‌های بالقوه شهرستان سلماس در جذب سرمایه‌گذاران را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر عنوان و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد مراکز تجاری و تولید بیشتر رضایت‌مندی شهروندان را بیشتر کنیم.

وی ابراز کرد: تداوم توسعه و فرهنگ تلاش وظایف‌ مهم است که تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها لازم است آن را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهند.

فرماندار سلماس خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همکاری همگان زمینه تجلی اراده ملت در عرصه‌های علمی و توسعه فراهم شود.

نظري در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به پروژه هاي عمرانی شهرستان گفت:‌ امیدواریم که ان‌شاء‌الله تا پایان سال جاری روستائیان شاهد بهره‌برداری از تمام طرح‌های در دست اجرای در روستاهای اين شهرستان باشند.

وی با اظهار رضایت از اعتبار اختصاص داده شده به پروژه‌های عمران روستائی در دولت‌های نهم و دهم خواستار توجه بیشتر مسئولان به روستائیان شد.

فرماندار سلماس بیان داشت: طرح هادی در روستاها با هدف محرومیت‌زدایی و توسعه و هدایت فیزیکی اصولی روستاها بر مبنای نقشه تایید شده اجرا می‌شود.

نظري خدمات دهیاری در روستاهای محروم را موجب رشد و بالندگی اجتماعی و اقتصادی و به تبع آن رشد فرهنگی دانست.

نماينده مردم سلماس و رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي همچنين در ادامه اين جلسه با اشاره به بازار ارز و مشکلات تولید ملی بیان داشت: بازار نابسامان ارزی لطمه جبران ناپذیری به تولید ملی و معیشت مردم در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی وارد کرده است.

علي اكبر آقايي افزود: نکته تامل برانگیز اینجا است که حال که افزایش افسار گسیخته قیمت ارز را در اثر اخلال، اخلال‌گران اقتصادی در بازار ارز می‌دانیم، بالا نگه داشتن نرخ ارز جای بسی تامل دارد.

وی تاکید کرد: باید در کنار دستگیری‌ اخلال‌گران بازار ارز، عوامل مدیریتی نابسامانی بازار ارز شناسایی و مورد مواخذه قرار گیرند تا به بازگشت اعتماد مردم کمک کنیم.

نماینده مردم سلماس در ادامه ابراز داشت: هر گاه ما جدی وارد میدان شدیم، در همه عرصه‌ها توانستیم مشکلات را کنترل و دغدغه مردم را کاهش دهیم، اما متاسفانه آنقدر منتظر می‌مانیم تا موضوع حاد شود و چاره‌اندیشی کنیم.

آقايي تصریح کرد: ما نباید منتظر وضعیت قرمز باشیم و بعد عکس‌العمل نشان دهیم بلکه با بررسی کارشناسانه از ورود به وضعیت قرمز و حاد جلوگیری کنیم تا مردم همواره دغدغه این و آن نداشته باشند.

وی متذکر شد: در همین مسئله قیمت ارز و دلار تا وقتی که دخالت نکردیم و دلالان حباب قیمت‌ها را در بازار گسترش دادند نگرانی مردم افزایش یافت، اما وقتی وارد میدان شدیم و دست دلالان و حباب‌سازان کوتاه شد اندکی آرامش برقرار شد و نگرانی‌ها کاهش یافت.

رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: ملت فهیم ایران اسلامی انتظار دارند مسئولان همواره به موقع وارد میدان عمل شده و از التهابات مانع شوند./س

برچسب ها: ایران ، ملت ، سلماس ، فرماندار ، وظایف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.