کرمانشاه/استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه قطب فرهنگی و گردشگری منطقه غرب است

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با بیشینه تاریخی و مدنی خود می‌تواند قطب فرهنگی و گردشگری منطقه غرب واقع شود‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید‌دادوش هاشمی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون در کرمانشاه اظهار کرد: این جشنواره با حضور سنگ‌نوردان داخلی و بین‌المللی از امروز 23 تا 28 مهرماه در مکان تاریخی بیستون بر گزار خواهد شد.

هاشمی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش از خداوند متعال برای این سنگنوردان آرزوی صحت سلامتی را خواستار شد و گفت: امیدواریم که استان کرمانشاه بتواند میزبان خوبی برای شرکت کنندگان و میهمانان این جشنواره باشد.

وی با اشاره به تاریخ فرهنگی و باستانی کرمانشاه تصریح کرد: وجود آثار باستانی و تاریخی در استان کرمانشاه حاکی از آن است که این استان از دیرباز دارای فرهنگ غنی و نامی آشنا در جهان بوده است.

استاندار کرمانشاه برگزاری این جشنواره‌ها را در استان خیلی خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: وجود مهمانان خارجی در کنار ورشکاران داخلی به‌طور یقین راه‌ها و مسیر‌های بین‌المللی شدن ورزش استان را به‌دنبال خواهد داشت و می‌تواند ورزش استان را بیش‌از‌پیش از این بهتر جلوه دهد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه با بیشینه  تاریخی و مدنی خود می‌تواند قطب فرهنگی و گردشگری منطقه غرب واقع شود‌.

هاشمی در ادامه ساماندهی مجموعه تاریخی، فرهنگی بیستون را نشانگر توجه و جدیت مسئولان استانی در امر ماندگاری مسائل اجتماعی و فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: امیداست شاهد درخشش ورزشکاران و سنگنوردان کرمانشاهی در این جشنواره باشیم و نام کرمانشاه همواره بر تارک تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی و به‌خصوص جهان بدرخشد.

استاندار کرمانشاه گفت: سال گذشته در چنین ایامی مردم استان کرمانشاه میزبان میهمان گرانقدری بود‌ند و مردم استان در این ایام به میمنت سالروز سفر مقام معظم رهبری  برنامه‌های متنوعی را به همین مناسبت در سطح استان بر گزار می‌کنند که برگزاری این جشنواره نیز از جمله این بر نامه‌ها است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.