خوزستان/

861 قلم كالا توسط استاندارد بندر امام نمونه برداری شد

رییس اداره استاندارد شهرستان بندر امام (ره) گفت: 861 كالای صادراتی و وارداتی توسط كارشناسان این اداره درشهریورامسال نمونه برداری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛'امید رضا مندگار  اظهارداشت: این كالاها شامل756 نمونه از كالاهای وارداتی و 105 نمونه جهت تعیین تعرفه گمركی و كالاهای صادراتی بوده است كه جهت انجام آزمون به آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده ارسال شده اند.

وی افزود: این تعدادكالا مربوط به 25 محموله صادراتی و 184 محموله وارداتی بوده است.

مندگار تصریح كرد: حجم واردات و صادرات از این اداره در بخش واردات بیشتر شامل خوراك دام مانند كنجاله سویا ، كانولا و منداب، ذرت، گندم، شكر خام، مواد نسوز و الكترود های گرافیتی، لوازم صنعتی مورد استفاده در شركت ها از قبیل لوله حفاری و اتصالات، برنج، مدارهای الكتریكی چاپی، ورق های گالوانیزه و جو دامی می باشد.

رییس اداره استاندارد شهرستان بندر امام (ره) ادامه داد: در بخش صادرات بیشتر شامل مواد تولیدی صنایع پتروشیمی منطقه ویژه از قبیل پروپان، بوتان، كاستیك سودا، آمونیاك، كود شیمیایی اوره، گوگرد و مواد نفتی مانند نفت گاز، نفت كوره و میعانات گازی و مواد معدنی مانند سنگ آهن و كلینكر بوده است.

وی گفت: در عرصه‌ كیفیت باید از واحدهایی كه با كیفیت‌ها و استانداردهای ملی فعالیت می‌كنند، حمایت كنیم و با نظارت در جهت ارتقای سطح كیفی محصولات آن‌ها، مسبب حمایت و صیانت از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و همچنین حضور رقابتی آن‌ها در بازار جهانی باشیم.

مندگار با اشاره به اینكه توسعه‌ اقتصادی، بدون رعایت استانداردها میسر نیست، اظهار داشت: بخش‌های اجرای استاندارد و كنترل كیفیت و واحد صادرات و واردات اداره كل استاندارد خوزستان، تمام تلاش خود را جهت نظارت بر تولید و واردات كالاها اعمال می كنند.

رییس اداره استاندارد شهرستان بندر امام (ره) خاطرنشان كرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران بویژه ماده چهار و تبصره های ذیل ماده شش قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف كنندگان داخلی و جلوگیری از ورود كالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بركلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری كه قصد ترخیص از گمرك بندر امام (ره) را داشته باشند نظارت كرده است

وی افزود: دراین راستا تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به كشور برای آنها صادر می شود در غیر این صورت كلیه محموله های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند. /س
برچسب ها: کالا ، نمونه ، برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.