صندوق بین المللی پول:

سران اروپا به دنبال راه حلی برای رفع بحران اقتصادی منطقه یورو باشند/استاندارد اند پورز رتبه اعتباري اسپانيا را مجدداً کاهش داد

صندوق بین الملی پول در نشست سران اروپا از آنها خواست تا برای بدهی کشورهای حوزه یورو فکر اساسی کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کریستین لاگارد از مدیران صندوق بین المللی گفت:به دلیل مشکلات اقتصادی و سیاسی موجود در اروپا و چشم انداز کاهش رشد اقتصادی در این منطقه، بدهی و بحران در حال افزایش است و دولت مردان باید به فکر راه چاره ای برای حل مشکلات خود باشند.

وي در ادامه گفت: ما از اعضای حوزه یورو می خواهیم تا اختلافات را کنار بگذارند و همکاری های خود را در زمینه های مالی و اقتصادی افزایش دهند.

لاگارد افزود: در حال حاضر احتمال افزایش نرخ فقر در کشورهای اروپایی تمام افراد زیاد است و آنها باید سریع تر دست به کار شوند.

موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز بار دیگر رتبه اعتباری اسپانیا را کاهش داد و در پی انتشار این خبر صندوق بین المللی پول در این نشست تصریح کرد : کشورهایي همچون اسپانیا که تنها به فکر گرفتن وام هستند با این کار فقط بدهی منطقه یورو را افزایش می دهند و اوضاع اقتصادی را بحرانی تر می کنند.

آلمان نیز اعلام کرد که موافق اختصاص وام سنگینی به اسپانیا نیست و بلکه باید به فکر سایر کشورهای بحران زده اعم از یونان نیز باشیم.

جوز وینالز از دیگر مدیران صندوق بین المللی پول هشدار داد که سران اروپایی نباید درمورد وامی که بانک جهانی قرار است به اسپانیا دهد موافقت کنند. 

جیم یانگ کیم رئیس صندوق بین المللی پول در این نشست اذعان کرد: کشورهای در حال توسعه نیز که موتور رشد اقتصاد جهان هستند باید همکاری های خود را افزایش دهند تا از بحران جهانی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار