اردبیل/

اردبیل صاحب 44 مرکز آموزش عالی است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون در استان اردبیل 44 مرکز آموزش عالی فعالیت می‌کنند که در این مراکز بیش از 73 هزار نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مسعود گنجی گفت: سه واحد تحقیقاتی و پژوهشی در استان با در نظر گرفتن مزیت‌های مختلف فعالیت می‌کنند که اساس کار آنها پرورش نیروهای متخصص و همچنین ارتقای شاخص‌های علمی و تحقیقی و پژوهشی استان است.

وی افزود: ما در جذب دانشجو با مشکلی خاص روبرو نیستیم به طوری که صندلی‌های دانشگاه‌های این استان بیشتر از ظرفیت داوطلبان است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در بعد کیفیت بخشی رشد ما نسبت به شاخص جهانی 11 برابر است در حالی که استان ما نسبت به کل جمعیت از لحاظ دانشجو و پذیرش محققان از جایگاه متوسط کشوری بالاتر است.

گنجی توانمندی تمام مراکز و کیفیت ارائه خدمات را خاطرنشان کرد و گفت:‌ ما بیشترین تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت آموزشی گذاشتیم به طوری که از پژوهشگران و محققان و اساتیدی که اقدام به تولید مقاله و کتاب می‌کنند حمایت می‌کنیم.

وی از ارتقای 50 درصدی یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تولید کتاب در 9 ماه سال میلادی خبر داد و افزود: کلیه دانشگاه‌های استان علاوه بر مجهز شدن به امکانات علمی به فضای پژوهشی مناسب هم مجهز هستند به طوری که با گذر از مرز دانش وارد عرصه پژوهش شدیم و دانشگاه‌های این استان به ویژه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی جهانی ورود پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود:‌ آموزش قسمتی از رسالت ماست که در تربیت نیرو از همین ابزار و الگوی پژوهشی استفاده می‌کنیم تا توانمندی‌ها ظهور و بروز پیدا کند.

گنجی حلقه مفقوده و گم شده را در انجام رسالت دانشگاهی مسئله پژوهش و تحقیق توصیف کرد و گفت: ما باید با آینده‌نگری و تدوین برنامه‌ای درست سرمایه‌گذاری‌های خود را به سمت ارتقای شاخص‌های علمی و تحقیقاتی قرار دهیم.

وی از کسب مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: در این زمینه تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده به طوری که ما به زودی شاهد کلنگ‌زنی پاک علم و فناوری در اردبیل در جنب دانشگاه محقق اردبیلی خواهیم بود./س 

برچسب ها: اردبیل ، صاحب ، مرکز ، آموزش ، عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.