سردار آبرومند در پاسخ به خبرنگاران:

گنبد آهنين اسرائيل کارايي ندارد/ رژيم صهيونيستي ضعف‌هاي بسياري دارد

معاون هماهنگ كننده سپاه پاسداران با اشاره به حضور يک پهپاد بر فراز سرزمين‌هاي اشغالي گفت: حضور اين پهپاد در عمق 100 كيلومتري سرزمين‌هاي اشغالي نشان دهنده اين است كه گنبد آهنين رژيم صهيونيستي، اثري ندارد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ پاسدار جمال الدين آبرومند معاون هماهنگ كننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و رئيس ستاد كنگره سرداران و 4 هزار شهيد تداركات و پشتيباني سپاه در نشست خبري اين كنگره به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سردار آبرومند در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه علت برگزاري كنگره مذكور در مقطع كنوني چيست، اظهار داشت: تداركات و پشتيباني در دوران دفاع مقدس، اساسا با تحريم روبرو بود اما در طول دوران دفاع مقدس، سلاح‌هاي ما با توجه به توانايي‌هاي داخلي از راه‌هاي مختلف به دست آمده است، لذا ما مي‌خواهيم كه با توجه به تحريم‌هاي امروز اين پيام را بدهيم كه حتما قوي‌تر از گذشته هستيم و خودمان تجهيزات را توليد مي‌كنيم.

وي افزود:  ما 30 سال است که در عرصه نظامي در تحريم به سر مي‌بريم اما دشمنان معترض هستند كه ايران داراي تجهيزات و توانايي‌هاي فوق‌العاده موشكي، پدافند و رادار و شناورهاي تندرو و ابزارهاي مختلف است و در اين زمينه به اتكا خداوند و مردم به توليد ملي رسيديم، لذا همانطور كه در دوران دفاع مقدس با اتكا به توانايي‌هاي مردمي از تحريم‌ها عبور كرديم امروز هم مي‌توانيم عبور كنيم.

رئيس ستاد كنگره سرداران و چهار هزار شهيد تداركات و پشتيباني سپاه در پاسخ به سوالي مبني براينكه آيا اين كنگره به سرنوشت ديگر كنگره‌ها دچار مي‌شود و فقط تمبر و يادبود از آن باقي مي‌ماند يا ارتباط آن تداوم خواهد يافت، تصريح كرد: نكته مهم اين است كه اين امكان فراهم شود تا ياد و خاطره شهدا هميشه در فضاي كشور باقي بماند و ما اميدواريم كه اين كنگره با برنامه ستاد آن تداوم داشته باشد.

سردار آبرومند ادامه داد: همچنين مي‌خواهيم امكان اين را داشته باشيم كه ارتباط با خانواده شهدا را حفظ كنيم و به صورت استاني برنامه سركشي به اين خانواده‌هاي عزيز را داشته باشيم.

معاون هماهنگ‌كننده سپاه پاسداران در خصوص آمار تفكيكي شهداي تداركات سپاه در استان‌ها و شاخص‌ترين سردار شهيد تداركات گفت: در ميان 4 هزار شهيد تداركات و پشتيباني، بيشترين شهيد از استان اصفهان با 512 شهيد بوده و همه استان‌ها به نسبت جمعيت خود داراي شهيد آمادي و پشتيباني هستند؛ همچنين همه اين 4 هزار نفر سردار شهيد هستند ولي با توجه به مسئوليت آنها در دفاع مقدس به اين موضوع پرداخته‌ايم و فرماندهان عملياتي در قرارگاه عملياتي و گروه‌هاي رزمي را تقسيم بندي كرديم و در اين زمينه نمي‌توانيم فردي را به عنوان شاخص معرفي کنيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر نقش مردم در مقابله و عبور از تحريم‌ها اظهار داشت: در طول دوران دفاع مقدس، مردم از ابتدا تا انتها حضور داشتند، اما دو نقش جدي مردم در حوزه تداركات و پشتيباني اولا حضور در شاكله وسازمان‌دهي سپاه از مردم و بسياري از متخصصين و افراد و ثانيا فراهم‌كردن امكانات يگان‌هاي سپاه بود.

سردار آبرومند تصريح کرد: آن موقع هم مردم، ما را از تحريم‌ها عبور دادند و امروز هم هدف تحريم‌هاي دشمن، فشار به مردم و خسته كردن آنها است، درحالي كه دشمن مردم ما را نشناخته و هرچقدر فشار بيشتر مي‌شود انسجام مردم نيز افزايش مي‌يابد و ان‌شاء‌الله با مديريت مناسب و توانمندي مردمي حتما از تحريم‌ها عبور خواهيم كرد.

معاون هماهنگ كننده سپاه پاسداران درباره تعداد آثار اين كنگره در مكان و زمان برگزاري آن گفت: استقبال بسيار زيادي از اين كنگره شده و بيش از 135مقاله در موضوعات مختلف تدارك و پشتيباني انتخاب شده است و ده مقاله برتر از آن گزينش شده است.

وي اضافه کرد: سه مقاله در كنگره حضور خواهد داشت ضمن اينكه مكان برگزاري آن روز 20 مهر ماه در برج ميلاد تهران با حضور خانواده شهداي تداركات و پشتيباني استان تهران خواهد بود و اميدواريم اين مقدمه‌اي براي ادامه كارهايي باشد كه بايد در اين ارتباط انجام شود.

سردار آبرومند با اشاره به نفوذ كلام حضرت امام خميني(ره) و جمله معروف ايشان با عنوان ما مي‌توانيم و همچنين بيانات مقام معظم رهبري در اين باره اظهار داشت: مقام معظم رهبري با تبديل عملياتي جمله حضرت امام خميني(ره) ما مي‌توانيم را  به اقتصاد مقاومتي ترجمه كردند.

رئيس ستاد كنگره سرداران و چهار هزار شهيد تداركات و پشتيباني سپاه ادامه داد: اين بيانگر چند موضوع است كه در يك فهرست مردم با شناخت خوب خود مي‌توانند از تحريم‌ها عبور كنند.

سردار آبرومند در تشريح اقتصاد مقاومتي، متكي بودن به مردم و عبور از تحريم‌ها بوسيله مردم، اقتصاد دانش بنيان، مديريت مصرف در شرايطي كه كشور ممكن است در مشكل باشد، استفاده از امكانات و منابع ملي و همچنين كارهاي ديگري از جمله  حمايت از توليد، مبارزه با مفاسد اقتصادي، حفظ وحدت وانسجام ملي را از عوامل اصلي در اين زمينه دانست.

وي علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي را به عنوان مهمان ويژه اين كنگره معرفي کرد.
 
سردار آبرومند همچنين درباره اتهام رسانه‌هاي اسرائيلي به ايران مبني بر اينكه پهپاد اخير منفجر شده مربوط به سپاه پاسداران بوده، گفت: اين موضوع سه نكته دارد؛ يك اينكه رژيم صهيونيستي عمليات رواني به راه انداخته است، دوم اينكه اسرائيل دشمنان بسيار زيادي دارد و سوم اين که علي‌رغم ادعاهاي بسيار مبني بر در اختيار داشتن گنبد آهنين و قدرت بالاي دفاعي كه رژيم صهيونيستي براي خود تصور و اعلام كرده حضور اين پهپاد در عمق 100 كيلومتري سرزمين‌هاي اشغالي نشان دهنده اين است كه گنبد آهنين اثري ندارد و اسرائيل داراي ضعف‌هاي بسيار زيادي است.

معاون هماهنگ كننده سپاه در خصوص زائران ايراني به گروگان گرفته شده و تهديداتي که عليه آنها مطرح مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين تهديدات واقعي نبوده و حل اين مسئله نيز نيازي به تهديد ندارد و از طريق تلاش‌هاي ديپلماتيك حل مي‌شود؛ اميدواريم با كمك دولت سوريه و ساير دولت‌ها اين زائران آزاد شوند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار