كامران در موافقت با استيضاح وزير ورزش:

عباسي تخصص ورزشي ندارد/ استيضاح عباسي يك وظيفه قانوني است

طراح اصلي استيضاح وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه عباسي تخصص ورزشي نداشته و براي مديريت وزارت ورزش مناسب نيست، گفت: اشتغال جوانان، نقل و انتقالات در حوزه ورزش و اشرافي‌گري در وزارتخانه از مهمترين محورهاي استيضاح عباسي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حسن كامران دستجردي نماينده مردم اصفهان در مجلس و طراح اصلي استيضاح وزير ورزش و جوانان كه به‌عنوان اولين موافق استيضاح در صحن علني امروز(يكشنبه) مجلس سخنراني مي‌كرد، گفت: استيضاح وزير ورزش و جوانان يك وظيفه قانوني است و متأسفم كه بعد از 6 ماه از سال نمي‌توانيم وظيفه خود را بدرستي انجام دهيم.

علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به حجت‌الاسلام مصباحی مقدم گفت: بنده می‌دانم که استدلال شما این است که شرایط اقتصادی کشور امروز مهمترین مسئله است و نباید استیضاح در این شرایط مطرح شود، من درک می‌کنم اما آقای کامران هم به عنوان یک نماینده حق دارد و شما نمی‌توانید مقابل او را بگیرید.


در ادامه جلسه، كامران خطاب به نمايندگان گفت: آقاياني كه بحث اقتصادي را وسط كشيده‌ايد در دوره هشتم كه برخي ها سه هزار ميليارد تومان را نوش جان كردند، گفتم وزير اقتصاد استيضاح شود ولي همين شماهايي كه الآن در مجلس نهم هستيد گفتيد قول داده است تا جبران كند؛ بدانيد مردم از تبعيض بدشان مي آيد و ناراحت هستند.

طراح اصلي استيضاح وزير ورزش و جوانان در ادامه گفت: مگر وزارت ورزش فقط مختص ورزشكاران است؟ مگر وزارت جوانان هم نيست؟ آيا جوانان در كشور محور نيستند و جايگاهي ندارند؟ نبايد به آنها توجه شود؟ پس سخن گفتن در باره شغل جوانان نيز يك محور اقتصادي است. بنابراين اقتصاد هم جزء محورهاي استيضاح ما است.

وي در ادامه گفت: در زمان راي اعتماد هم من گفتم كه عباسي نمي تواند وزير ورزش باشد چرا كه عباسي مديريت عالي دارد و ورزشي نيستند و تخصص ورزش هم ندارد.

كامران در خصوص دلايل استيضاح اظهار داشت: استيضاح ما 20 بند دارد كه همه آنها مستند بوده و اسناد آنها نيز هم اكنون روي ميز قرار دارد.

نماينده اصفهان نقل و انتقالات را يكي از مهمترين دلايل استيضاح بيان كرد و بيان داشت: نقل و انتقالات بسياري در حوزه ورزش صورت گرفته است؛ رقم اين نقل و انتقالات و اخبار كارگزيني هم موجود است. كساني به وزارت ورزش آمدند كه ورزشي نيستند، ديپلم ادبيات تئاتر و غير فني دارند.

كامران با بيان اينكه ما با كسي دعواي شخصي نداريم، گفت: دولتي‌ها به من زنگ مي‌زنند كه اگر اين وزير برود وزير بدتري مي‌آيد، يعني اين قدرقحطي آدم وجود دارد؟

وي افزود: اخيرا گفته اند اين استيضاح ساختگي و مصنوعي است ولي ما به تشخيص خودمان حرف مي‌زنيم.

وي همچنين تشريفات و اشرافي‌گري را از ديگر محورهاي استيضاح عباسي خواند و گفت: تشريفات و اشرافي‌گري در وزارتخانه زياد شده است و ايننيز يكي از محورهاي استيضاح عباسي است.

در همين حال لاريجاني كه رياست مجلس را برعهده داشت گفت: امضاهاي نمايندگان براي استيضاح از 10 نفر كمتر شده و لذا موضوع استيضاح منتفي مي‌شود.

در اين حال و با اعلام لاريجاني كامران شديدا از اين موضوع انتقاد كرد كه كمي بعد لاريجاني گفت امضاها مجددا افزايش يافته و به حدنصاب رسيده است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، استیضاح ، عباسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار