یاسوج/ استاندار كهگیلویه و بویراحمد :

با تولید مشتقات و فرآورده های نفتی حداكثر استفاده را از نفت خام تولیدی ببریم

استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت : باید با تلاش نیروهای متخصص و دلسوز داخلی از این ماده با ارزش ده ها نوع مشتقات و فراورده نفتی در صنایع بالا دستی و پایین دستی تولید كنیم تا حداكثر استفاده را از نفت خام تولیدی ببریم .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج حسین صابری' در نشست مدیران شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینكه قبل از انقلاب انگلیسی ها در فرایند اكتشاف و بهره برداری نفت به نیروی كار داخلی امور بسیار ساده را واگذار نمی كردند، گفت: انجام تولیدات نفتی با همت و تلاش متخصصان داخلی از دستاوردهای صنعت نفت در نظام جمهوری اسلامی ایران است .
استاندار كهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راكد ماندن یكی از تاسیسات نفتی گچساران به علت بمباران در زمان جنگ خواستار بازسازی آن به عنوان نمایشگاهی دائمی و یادگار دوران جنگ تحمیلی در گچساران شد .
وی خواستار توجه ویژه در تامین امنیت زیست محیطی ، امنیت نیروی انسانی از منظر ایمنی در محیط كار شد وافزود: در این فرایند كار با كیفیت مطلوب تر و به تبع آن افزایش تولید ملی محقق خواهد شد .
نماینده مردم گچسار ان و باشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت : یكی از مهمترین دغدغه های مردم گچساران نداشتن سهمیه اشتغال در صنعت نفت است در حالی كه در دیگر مناطق نفت خیز ایران مردم مناطق نفت خیز چنین امكانی دارند.
'غلامرضا تاجگردون ' افزود : با پیگیری های انجام شده با وزارت نفت موافقت های اولیه برای اختصاص 50 در صد از سهمیه اشتغال در صنعت نفت را به مردم بومی این شهرستان اخذ شده است .
وی اظهار داشت : گچساران به اندازه قد و قامت خود و خدمتی كه در تولید نفت ، جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی به ایران كرده در فرایند توسعه مطرح نبوده است و باید تلاش كرد كه این شهرستان نفتخیز به جایگاه اقتصادی خود در فرایند توسعه اقتصادی كشور برسد./س
برچسب ها: مشتقات ، فرآورده ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.