نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه اصفهان به بان‌کی‌مون؛

حقوق بشر یک دروغ بزرگ است/ ساختار سازمان ملل و مدیریت جهانی باید تغییر کند

دانشجویان دانشگاه اصفهان نامه سرگشاده‌اي در مورد نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن حقوق مسلمانان در مورد اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) و عدم تامین امنیت دیپلمات‌های ایرانی در آمریکا خطاب به بان‌کي‌مون نوشتند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجویان دانشگاه اصفهان نامه سرگشاده‌اي در مورد نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن حقوق مسلمانان در مورد اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) و عدم تامین امنیت دیپلمات‌های ایرانی در آمریکا خطاب به بان‌کي‌مون نوشتند.

متن اين نامه بدين شرح است:

جناب دبيركل سلام؛

صلح و امنیت پایدار جهانی زمانی محقق خواهد شد که ارزش‌ها و مقدسات و هویت همه ملل مستقل از هر نوع نژاد و قومیت محترم شمرده شود و این حق طبیعی استقلال ، عزت و شرف ملت‌ها توسط قدرت‌های پوشالی نادیده گرفته نشود. امروز سازمان ملل در برابر توهین‌ها و بی‌حرمتی به مقدسات مسلمانان و سایر پیروان ادیان الهی که بزرگترین آن سوزاندن کلام الهی توسط کشیش بیمار و مضحک آمریکایی بود مسیر خاموشی در پیش گرفته و با خوابزدگی خود را از توجه به وظایف اصلی آن سازمان مبرا می سازد. آیا وقت آن نرسیده که با جدیت برای برخورد با عاملان این نقض بزرگ قانونی و عقلانی که روح دو میلیارد مسلمان جهان و همه انسان‌های ازاده را بدرد آورده است اقدامی صورت پذیرد؟

جناب دبيركل؛

تعرض به یکی ازمقامات عالي رتبه هیات ایرانی رامين مهمان پرست در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل توسط گروهك تروريستي مجاهدين خلق اين سوال در اذهان مطرح مي‌كند كه پليس آمريكا كه وظیفه محافظت از هیات‌های شرکت کننده در نشست مجمع عمومی را بر عهده دارد چگونه اجازه مي‌دهد عده‌اي مزدور به سخنگوي وزارت خارجه ايران حمله‌ور شده و آنان تنها ناظر اين حادثه باشند ؟

اين‌گونه اقدامات از طرف اين گروهك تروريستي دور از ذهن نيست زيرا كارنامه اين گروهك فاسد سرشار از اين اقدامات رذيلانه و نفرت‌انگيز است ولي از مدعیان حقوق بشر و دموکراسی كه دم از پاي‌بندي به قوانين را ميزنند عدم برخورد متقابل و قانوني بعيد به نظر مي‌رسيد. البته خارج‌كردن نام اين گروهك از ليست گروه هاي تروريستي توسط دولت امريكا علي‌رغم سابقه شرم‌آور و ننگين اين گروهك؛ بار ديگر اثبات استانداردهای دوگانه ايالات متحده در قبال مسائل بين‌المللي است.

جناب دبيركل؛

ترور 12 هزار شهروند ايراني و عراقي ،نقش مستقيم در ترور دانشمندان هسته‌اي ايران،ترور مقامات و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي ايران، تلاش براي جاسوسي، همكاري با صدام حسين در جنگ با ايران، اقدامات مسلحانه عليه ايران و... تنها گوشه‌اي از كارنامه سياه اين گروهك مي‌باشد.

جناب دبيركل؛

از شما به عنوان نماینده کل ملت‌ها اين انتظار مي‌رود كه هنگامي كه امنيت يك كشور توسط كشور ديگري مورد هجمه قرار مي‌گيرد موضع‌گيري صريح و قاطعي داشته باشيد. تهدید‌های غیر عقلانی و خلاف تمام کنوانسیون‌ها و قوانين بین‌المللی رژیم صهیونیستی و آمريكا علیه کشورمان كه هراز چند گاهي توسط مقامات ارشد!!! آنان مطرح مي‌شود نمونه بارز نقض قرار‌دادهاي بين‌المللي است كه متاسفانه برخورد درخور توجهي را توسط شما به همراه نداشته است.

جناب دبيركل؛

يکی از وظایف شما به عنوان دبیرکل سازمان ملل تلاش براي برقراري صلح امنيت در ميان ملت‌ها در زير سايه احترام و برابري است؛ پاسخ شما به پرسش هاي زير چگونه است:

آيا خارج كردن اين قبيل گروهك‌هاي مسلح و تروريست كه دستشان به خون هزاران نفر از مردم بيگناه آلوده است سبب تحکیم صلح جهانی كه از وظايف سازمان ملل و شما به عنوان دبيركل آن است مي‌شود؟

در كجاي منشور سازمان ملل توهين به مقدسات اديان اسماني از مصداق آزادي بيان در نظر گرفته شده است؟

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد، جناب آقای بان کی مون؛

دانشجويان مسلمان ايران اسلامي از شما انتظار دارند در بيان ديدگاه‌هاي خود مستقل عمل كرده و منافع ملت‌ها، نه چند دولت مستكبر و قدرت طلب را در نظر گيريد.

از شما انتظار مي‌رود در تصميم‌گيري‌هاي خود عادل و منصف باشيد و تحت تاثير شانتازهاي رسانه‌اي قرار نگيريد تا بتوانیم به یاری خداوند متعال بشریت را به حقوق اصلیش رهنمون کنیم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار