رژيم صهيونيستي باید منتظر موج سوم انتفاضه فلسطينيان باشد

گزارشهای منتشر شده در فلسطین اشغالی و شماری از کشورهای منطقه از احتمال وقوع موج جدید قیام ملت فلسطین بر ضد رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری اینترنتی المنار فلسطین با اعلام این مطلب افزود بر اساس گزارشهای برخی محافل اروپایی و اسرائیلی انتفاضه سوم فلسطینیان در صورت وقوع ممکن است از کنترل خارج شود.

محافل امنیتی اسرائیلی گزارشهای مشابهی را هفته اول ژوئیه گذشته تهیه کردند و در اختیار رهبران سیاسی قرار دادند و اعلام کردند خشم مردم فلسطین در کرانه باختری از وضع اقتصادی یکی از علل وقوع انتفاضه احتمالی سوم خواهد بود .

این گزارشها که برخی کشورها در منطقه و اسرائیل تهیه کرده اند نشان می دهد امکان وقوع انتقاضه سوم بر ضد اسرائیل با ابعاد خشونت آمیز وجود دارد و سناریوهای متعددی برای این انتفاضه پیش بینی می شود .

بر اساس یکی از این سناریوها به تل آویو توصیه شده است به نفع اسرائیل نیست که انتفاضه سوم فلسطینیان آغاز شود و وضع کنونی در کشورهای همسایه اسرائیل شاید به ضرر تل آویو دگرگون شود و بر تهدیدات امنیتی که اسرائیلی ها از آن می ترسند بیفزاید و منافع اسرائیل را در داخل و خارج با خطر مواجه کند.

در این سناریو آمده است نظامهای جدید در جهان عرب نمی توانند جلوی واکنش مردمی را به هرگونه حادثه ای در عرصه فلسطین بگیرند و کشته شدن دیپلماتهای آمریکایی در بنغازی لیبی مهر تأییدی بر این مطلب است.

یکی از این گزارشها نیز خواستار حل وفصل سیاسی شده است زیرا ادامه بلاتکلیفی باعث می شود تشکیلات خودگردان فلسطینی نتواند جلوی وقوع چنین انتفاضه ای را بگیرد ، به ویژه وقتی که تشکیلات دیگر نمی خواهد به چرخه خشونت وارد شود زیرا مطمئن است نتیجه به نفع فلسطینیان نخواهد بود .

برخی محافل در کشورهای اروپایی و عربی به مقامات اسرائیلی توصیه کرده اند به این گزارشها و توصیه ها بی اعتنایی نکنند و به ارزیابیهای غیر دقیق که توانایی فلسطینیان را یک رویارویی دیگر با اسرائیل زیر سوال می برد تکیه نکنند.
برچسب ها: فلسطین ، انتفاضه ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار