اراک/

بیش از 16 هزار تن انواع محصولات دامی در زرندیه تولید شد

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه گفت: 16 هزار و 605 تن انواع محصولات دامی در شش ماه نخست امسال در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد

قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این تولیدات شامل هشت هزار و 200 تن شیرخام، پنج هزار و 500 تن تخم مرغ، دو هزار تن گوشت مرغ، 800 تن گوشت قرمز، 20 تن ماهی و 85 تن گوشت شترمرغ بود.

وی با بیان اینكه سهم این شهرستان در تولید محصولات دامی استان حدود 19 درصد است، اظهار كرد: هم اكنون بیش از 34 درصد از سهم تخم مرغ استان مركزی در 9 واحد مرغداری زرندیه تولید می شود.

قره بیگلو ادامه داد: همچنین این شهرستان با دارا بودن بزرگترین مركز پرورش شترمرغ كشور، 78 درصد گوشت شتر مرغ استان مركزی را تولید می‌كند.

وی با بیان اینكه سالانه حدود 92 هزار تن انواع محصولات باغی در زرندیه تولید می شود، گفت: عمده محصولات تولیدی باغی در این شهرستان شامل پسته، بادام، انگور و گردو است.

وی با اشاره به اینكه بیش از 25 درصد محصولات باغی استان مركزی نیز در زرندیه تولید می شود، بیان داشت: این شهرستان دارای 13 هزار و 500 هكتار باغ شامل پسته، انگور، بادام، سیب، هلو و دیگر میوه ها است.

شهرستان زرندیه دارای 60 هزار هكتار اراضی كشاورزی است كه حدود 42 هزار هكتار آن زیر كشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد و سالانه بیش از 450 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در آن تولید می شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.