کرمانشاه/

صدور 1336 مجوز صنایع دستی در استان کرمانشاه

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 1336 مجوز سه گانه (کارت شناسایی، پروانه تولید، اعلام تاسیس) برای هنرمندان و صنعتگران استان کرمانشاه در عرصه هنرهای سنتی در استان در شش ماهه اول سال از ابتدای سال 91 تا پایان شهریور ماه 91 صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


نصرت اله سپهرگفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی قابلیت عرضه بالا با امکانات محدود دارد و مواد اولیه آن نیز همواره در دسترس است.

خوشبختانه هنرهای سنتی رفته رفته جای خود را در میان اقشار مختلف مردم بیشتر پیدا کرده، زیرا هنرهای دستی نماد هویت و فرهنگ تبلور عینی جامعه می باشد.

هنرهای سنتی ریشه های عمیق در اعتقادات و باور مردم دارد. حفظ، احیاء، توسعه و ترویج این هنرها یکی از وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد که یکی از راه کارهای حمایتی از صنعتگران و هنرمندان و شناسایی صدور مجوزهای یاد شده می باشد.

از ابتدای سال 91 تا پایان شهریور ماه سال جاری 1336 فقره انواع مجوز صنایع دستی دراستان کرمانشاه برای صنعتگران و هنرمندان صادر شده است.

سپهر افزود: این مجوزها شامل 1317 فقره کارت شناسایی 19 فقره پروانه تولید در 40 رشته برای هنرمندان و صنعتگران فعال کرمانشاه صادر شده که هنرمندان در رشته های معرق، منبت، نازک کاری، احجام چوبی سنتی، گلیم بافی، گیوه بافی، قلاب بافی، سرمه دوزی، منجق دوزی، پولک دوزی، زیور آلات سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی ،موج بافی، جاجیم بافی سجاده بافی، سراجی سنتی، حکاکی روی سنگ، نمد مالی، رودوزیهای سنتی و ... مشغول به فعالیت می باشد./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.