زنجان/

سوانح و تصادفات، شایع‌ترین علت مرگ و میردرکودکان

سوانح و تصادفات، شایع‌ترین علت مرگ و میر کودکان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان گفت: طی بررسی‌های انجام شده، پارسال شایع‌ترین علت مرگ و میر کودکان، سوانح تصادفات به‌ویژه ترافیکی است.

صائینی افزود: یکی از برنامههای ویژه وزارت بهداشت در نظام سلامت، تلاش در کاهش مرگ و میر است که یکی از این موارد، نظام مراقبت مرگ کودکان زیر 5 سال می‌باشد.

وی اظهار کرد: طی این مراقبت‌ها موارد مرگ کودکان یک تا 59 ماهه از نقاط مختلفی چون بهشت‌زهرا، پزشکی‌قانونی، بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی جمع‌آوری و ثبت می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بعد از تشخیص و شناسایی، مهم‌ترین علت مرگ کودکان زیر 5 سال مداخلات و برنامه‌هایی نیز بر این اساس برنامه‌ریزی میشود.

صائینی ادامه اد: شایع‌ترین علت مرگ و میر در بزرگسالان بیماری‌های قلبی و عروقی و در مرحله دوم حوادث و سوانح است که این مهم در کودکان در رتبه اول قرار دارد.

وی با بیان اینکه عوامل اجتماعی نیز تأثیرگذار در سلامت هستند، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان با کارآیی بهتر و بالاتر تنها 25 درصد دراین خصوص تأثیرگذاراست که 75 درصد نیز دیگر عوامل اجتماعی در سلامت تأثیرگذار هستند./س

برچسب ها: شایع ، کودک ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.