زنجان/

راه‌اندازی نخستین پژوهشکده سرب و روی کشور در استان زنجان

نخستین پژوهشکده سرب و روی کشور در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رئیس جهاد‌دانشگاهی کشور

گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان يکی از نهادهای برآمده از دل انقلاب، نهادی است که حرکت در مسير دست‌يابی به تحقق اهداف انقلاب را جزو وظایف خود دانسته و در اين مسير تلاش‌های فراوان و مثمر‌ثمری را انجام داده است.

یادگاری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در ابتدا در راستای احيای دانشگاه‌ها در مسير توليد علم توسط شورای انقلاب فرهنگی شکل گرفت،افزود:امروز مهم‌ترين وظيفه این نهاد طبق مأموريتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده جهادگران نهاده است،ايجاد ارتباط بين صنعت و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: جهاد‌دانشگاهی در بحث فناوری‌های نو، علوم پزشکی، در پژوهشکده رويان و ابن‌سينا فعاليت دارد،همچنین در بخش انرژی يعنی نفت و گاز فعاليت‌های خوبی داشته است که حاصل این تلاش‌ها، نصب دو دکل نفتی در میدان نفتی پارس جنوبی و انعقاد قرار‌داد برای راه‌اندازی 14 دکل جدید با شرکت نفت است.

این مقام مسئول در ادامه به عملکرد جهاد‌دانشگاهی در تحقق شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه جهاد‌دانشگاهی در این زمینه اقدامات مطلوبی داشته است که راه‌اندازی مرکز سلول‌های بنیادی، ساخت دکل‌های نفتی، توسعه صنایع شیمیایی و تدوین و تنظیم سند ملی توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری، از جمله این برنامه‌ها است.

یادگاری تأسیس مرکز رشد فرهنگی جهت برقراری ارتباط با مراکز دانشگاهی، راه‌اندازی اولین کمپ گردشگری کشور برای اجرای طرح "ایران مهر پرگهر" و ایجاد نخستین کلینیک مشاوره بارداری را از برنامه‌های در دست اقدام جهاد‌دانشگاهی استان زنجان عنوان کرد.

وی از راه‌اندازی نخستین پژوهشکده سرب و روی کشور در جهاد‌دانشگاهی واحد زنجان خبر داد و خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه بحث سرب و روی یکی از دغدغه‌های استان زنجان محسوب می‌شود، نیاز است که مرکزی برای بررسی ابعاد پژوهشی این صنعت در کشور ایجاد شود که در صورت حمایت مسئولان استانی، راه‌اندازی این پژوهشکده در زنجان محقق خواهد شد./س

برچسب ها: پژوهشکده ، سرب ، روی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.