برگزاري کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام

پنجمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام 18 تا 19 مهر ماه سال جاری در دانشگاه علوم انسانی تبریز برگزار می شود.

بهروز ساری صراف مدیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  این کنفرانس با هدف بررسی مسائل جغرافیایی منطقه خاور میانه به خصوص جغرافیای سیاسی، خلیج فارس، مدیریت کلان شهرها و مسائل حاشیه نشینی فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: در این کنگره بین المللی به موضوع واحد های آکوسیستم پرداخته خواهد شد و مسئله دریاچه ارومیه محور ویژه کنگره قرار داده شده است تا راه حل ها و تکنیک های خاصی برای احیای این دریاچه گردآوری شود.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به منابع محدود انرژی های فسیلی  كه رو به کاهش هستند و همچنین افزایش آلودگی های ناشی از سوخت های فسیلی موجب شده است تا درباره این موضوع چاره اندیشی شود.

ما هم در این راستا يکی از محورهای اصلی این کنگره را جغرافیا انرژی جهان اسلام و لزوم توجه به انرژی های نو، قرار داده ایم تا توانسته باشیم با توسعه استفاده از انرژی های پاک محیط زیستی سالم برای خود و آیندگان به وجود آوریم.

دکتر ساری صراف در پایان خاطر نشان کرد: ما این کنگره را با یادی از دکتر گنجی پدر علم جغرافیای ایران آغاز خواهیم کرد و میهمانان ویژه ای همچون دکتر حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دکتر علی اکبر ولایتی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.