شهرکرد /

حدود 5 هزار سایت الگویی ترویجی كشاورزی در كشور ایجاد می شود

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی، از راه اندازی چهار هزار و 900 سایت الگویی ترویجی در كشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

پیمان فلسفی، در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری، افزود: این سایت های الگویی ترویجی در اراضی و مزارع كشاورزانی ایجاد می شود كه تمایل به همكاری در اجرای این طرح داشته باشند.

وی اظهار داشت: در این سایت ها، آخرین یافته های تحقیقاتی و روش های نوین تولید محصولات مختلف به كار گرفته می شود.

فلسفی ادامه داد: در راستای ترغیب كشاورزان به استفاده از روش های نوین كشاورزی، امكانات لازم در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی، در زمینه راه اندازی سایت های الگویی در استان چهارمحال و بختیاری افزود: این سازمان، آمادگی دارد در صورت همكاری و پیگیری مسئولان استان، 10 سایت الگویی ترویجی و 150 سایت تابعی در این استان، با اعتبارات ملی ایجاد كند.

فلسفی بیان داشت: در مجموع، استان چهارمحال و بختیاری قابلیت راه اندازی 210 سایت ترویجی و تحقیقاتی در زمینه فعالیت های باغی را داراست.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی، در ادامه، از راه اندازی رشته بادام در مقاطع كاردانی و كارشناسی در دانشگاه جامع علمی كاربردی جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.  

پیمان فلسفی یادآور شد: این دانشگاه، 50 دانشجو از كشاورزان و باغداران بادام كار استان را پذیرش خواهد كرد.

به گفته فلسفی؛ این رشته، بهمن ماه در دانشگاه علمی كاربردی سازمان جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری دایر می شود.

هم اكنون، 25 هزار دانشجو در 100 رشته در دانشگاه جامع علمی كاربردی سازمان های جهاد كشاورزی در سراسر كشور، مشغول به تحصیل اند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی، به منظور شركت در نخستین جشنواره ملی بادام كه روز یکشنبه در شهركرد برگزار شد، به استان چهارمحال و بختیاری سفر كرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.