تبریز/ معاون درمان وزارت بهداشت؛

تزریق و واکسن آنفولانزا بزودی در تمامی مناطق زلزله زده اجرا می شود

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: کلیه روستائیان ساکن در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی واکسن آنفولانزا تزریق می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، امامی رضوی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و جلوگیری از بیماری های واگیردار در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی بزودی طرح تزریق واکسن آنفولانزا اجرا می شود.

دبیر کارگروه بهداشت و درمان کشور در بازدید از مناطق زلزله زده اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان را مطلوب عنوان کرد و افزود: در مناطق زلزله زده اقدامات قابل توجهی در جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی انجام شده و در کلیه روستاها در چادرهای ویژه کادر بهداشتی درمانی مستقر شده اند و علاوه بر اکیپ های درمانی استان آذربایجان شرقی استانهای معین دیگر نیز در امر بهداشت و درمان مناطق زلزله زده حضوری فعال دارند و پزشکان و کادر درمانی به صورت مستمر با حضور در روستاها به امر درمان عزیزان روستایی اهتمام ویژه دارند و اگر نیاز به مراقبتهای ویژه روستائیان باشد به مرکز استان و شهرستان انتقال داده می شود و مورد درمان رایگان قرار می گیرند.

دکتر امامی رضوی افزود: خوشبختانه تاکنون بیماری واگیری در منطقه ملاحظه نشده است و با حضور مداوم اکیپ پزشکی و درمانی دراین زمینه مراقبت های لازم انجام شده است و طرح واکسن آنفولانزا را نیز در عرض دو هفته به مرحله اجرا در می آوریم.

این مقام مسئول افزود: امروز یکی از نیازهای اصلی روستائیان در بخش بهداشت بازسازی و بازتوانی روحی و روانی است که باید دراین خصوص راهکارها و تمهیدات ویژه صورت گیرد تا مشکلاتی نظیر افسردگی و مشکلات روحی روانی پیش نیاید.

وی، همچنین گفت: اقدامات عملی با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و دامپزشکی جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام در مناطق زلزله زده صورت گرفته است. /س

برچسب ها: تزریق ، واکسن ، آنفولانزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.