در فصل پاییز از میوه و غذاهای شیرین استفاده کنید

با شروع فصل پائیز، علائمی همچون خشکی پوست، مشکلات روحی و افسردگی، خشکی مخاط در افراد ظاهر می شود که مصرف میوه ها و غذاهای شیرین این علایم را کاهش می دهد.

دکتر غضنفری متخصص طب سنتی ،در گفتگو باخبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت:  یکی از شش اصل ضروری طب سنتی آب و هوا است که بر بدن تاثیر مستقیم دارد .

وی گفت: نمی توانیم سالم باشیم و نسبت به آب و هوا بی اعتنا باشیم و طب سنتی در شرایط آب و هوایی، تدابیر خاصی اندیشیده می شود.

غضنفری با بیان این که مزاج فصل پائیز سرد و خشک است، اظهار داشت: در فصل پائیز علائمی همچون خشک شدن پوست، یبوست ، برخی از مشکلات روحی و افسردگی ، لک پوستی، خشکی مخاط در افراد ظاهر می شوند.

وی بر رعایت اصول تغذیه در فصل پائیز تاکید کرد و گفت: مصرف ترشیجات، بادمجان، عدس، میوه های خیلی ترش، کلم، قهوه ، غذای مانده و کنسرو شده، فست فود در این فصل باید کاهش یابد.

غضنفری ادامه داد: در افرادی که علایم سودایی را دارند یعنی مزاج سرد و خشک دارند از مصرف مواد غذایی گفته شد باید پرهیز کنند.

وی در خصوص مصرف مواد غذایی و میوه جات مفید در این فصل بیان کرد: گوشت گوسفندی، حلیم، غذاهایی که بلغور گندم دارند، بادام و حریر بادام، شیر گرم همراه عسل، غذاهایی که با نان درست می شوند ، غذاهای مفیدی هستند که توصیه میشود در این فصل استفاده کنند.

غضنفری خاطر نشان کرد: مصرف روغن برروي بدن همچون روغن بادام شیرین باعث کاهش سطح خشکی پوست می شود که توصیه میشود مصرف آن  قبل از حمام و یا هنگام حمام كردن  انجام شود.

وی مصرف میوه های شیرین را در این فصل مفید بر بدن دانست و اظهار داشت: مصرف میوه هایی همچون انجیر، سیب رسیده ، طالبی، موز در پیشگیری عوارض این فصل مفید هستند.

غضنفری مصرف گیاهان دارويی همچون آویشن، نعنا، بابونه را به صورت دم کرده یا بخور به خصوص هنگام سرماخوردگی مفید دانست و تصریح کرد: در صورتی که اختلال خواب نداشته باشید ، مصرف اسطوخودوس، سنبل الطیب، گل گاوزبان با هم یا تک تک به اندازه یک فنجان کوچ همراه لیموترش قبل از خواب توصیه می شود./ع2
برچسب ها: میوه ، بادمجان ، گوشت ، پوست ، خشکی ، پاییز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار