خوزستان/

درخشش خوزستان در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از درخشش این استان در دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛حجت الاسلام سید لطف الله سپهر ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ان اظهار داشت: در ارزیابی‌های صورت گرفته از دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)،‌ خوزستان جزو سه استان برتر و ویژه کشور شناخته و معرفی شد.

وی افزود: تلفیق آغاز دهمین دهه کرامت با هفته دفاع مقدس،‌ کاروان نمادین در شلمچه، افتتاح چهار پروژه با نام امام رضا (ع)،‌ برپایی نمایشگاه کتاب در آبادان و خرمشهر و برگزاری جشنواره شعر بین المللی عربی رضوی از جمله برنامه‌های خوزستان در این دوره از جشنواره بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال سومین جشنواره شعر رضوی به‌ عنوان یک جشنواره بین‌المللی در رابطه با امام رضا (ع) برگزار شد که بیش از 470 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره شعر عربی رضوی ارسال شد؛ از این میان 30 اثر برتر شناخته و در نهایت هشت شعر، به عنوان آثار ممتاز انتخاب شدند.

سپهر با اشاره به حضور شاعران کشورهای بحرین، کویت، لبنان، یمن، عراق، سوریه، مصر، عمان به همراه شاعران ایران اسلامی در این جشنواره، اظهار کرد: در این جشنواره بیش از هشت کشور عربی اسلامی، آثار خود را به دبیرخانه سومین جشنواره شعر عربی رضوی ارسال کردند که از آن میان، اشعار ارسال شده از سوی کشورهای عراق، یمن و بحرین ممتاز شناخته شدند.

وی افزود: امسال در خوزستان مانند سال گذشته ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) از مرز شلمچه در شهر خرمشهر برگزار شد؛ همچنین کلنگ ‌زنی چهار پروژه به نام امام رضا (ع) در خوزستان، برگزاری نمایشگاه‌ها و شب شعر رضوی در تمام شهرستان‌های استان، ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) به شهر دزفول، برگزاری جشن شادی در قدمگاه امام رضا (ع) در بهبهان، حضور خدام در هفت شهرستان از دیگر برنامه‌‌ها بود.

سپهر همچنین حضور رسانه‌ها و مطبوعات را در ترویج و انعکاس فرهنگ رضوی مهم و تأثیرگذار دانست و از انعکاس اخبار جامع و کامل این جشنواره از رسانه‌ها قدردانی کرد.

در آیین اختتامیه دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) ضمن معرفی خوزستان به عنوان استان برتر در این جشنواره، از استاندار و آیت الله موسوی جزایری و دیگر مسئولان استانی قدردانی شد.

از روز گذشته نیز یازدهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در سراسر کشور با دستور معاون اول رئیس جمهور  آغاز شد. پیش از این خوزستان در سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی به عنوان یکی از 14 استان برتر شناخته شد./س
برچسب ها: دخشش ، خوزستان ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.