فايننشال تايمز:

سخنراني نتانياهو در مجمع عمومي يک عقب‌نشيني مفتضحانه مقابل ايران بود

روزنامه فايننشال تايمز در شماره امروز خود در اينترنت در مقاله‌اي به قلم "توبياس باک" نوشت: سخنراني نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل حاوي يک لحظه از يک عقب نشيني تاکتيکي مفتضحانه خيره کننده بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اين روزنامه، نخست وزير اسرائيل نموداري مضحک را باز کرد که يک عکس کاريکاتوري از بمب را با فتيله در حال سوختن نشان مي‌داد. نتانياهو سپس يک ماژيک قرمز بيرون کشيد و خط قرمز کلفتي زير گلوگاه بمب کشيد. اين عکس به طنز سايت‌ها تبديل شده است.

واکنش‌ها به نطق نتانياهو (و بويژه نمودارش) متفاوت بود. سخنراني نتانياهو هنوز به پايان نرسيده بود که نخستين مطالب طنز در صفحات توئيتر و به شکل مقايسه نمودار او با تصاوير بمب‌هاي شخصيت‌هاي معروف کارتوني ظاهر شد. 

"جفري گولدبرگ" وبلاگ نويس و روزنامه نگار نوشت: چرا او يک عکس کارتوني از بمب را در مجمع عمومي سازمان ملل نشان داد؟ او به هوش مخاطبان خودش توهين کرد.

"يوئل گوزانسکي" پژوهشگر موسسه مطالعات امنيتي ملي در تل آويو گفت: اگر به دنبال يک عنوان خبر باشيد‌، اين است: "نتانياهو  از جنگ با ايران عقب کشيد".

اوفر شلاش‌، روز جمعه در روزنامه معاريو به نکته ساده‌اي اشاره کرد و گفت احتمال حمله اسرائيل به ايران حالا رسما از دستور کار خارج شده است.
 
نطق نتانياهو به احتمال زياد براي خاتمه دادن به يک مشاجره شدت يابنده با مقامات ارشد دولت آمريکا بر سر مسئله ترسيم خط قرمز براي برنامه هسته‌اي ايران ايراد شد. واشنگتن بارها درخواست او را رد کرده بود و اين مسئله به يک مشاجره علني بي سابقه ميان دو متحد تبديل شده بود.

مقامات آمريکايي مي‌گويند موفق شدند باراک را از فکر حمله قريب الوقوع اسرائيل به ايران منصرف کنند و اين نيز يقينا تاثير زيادي بر فکر نتانياهو داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار