یاسوج/

هرگونه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در كهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس بخشنامه وزارت كشور هرگونه افزایش قیمت مصالح ساختمانی بویژه شن و ماسه تا پایان امسال در این استان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید 'حسین صابری' در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه كهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچگونه مجوزی برای افزایش قیمت شن و ماسه در استان وجود ندارد و می بایست این محصول با نرخ ابلاغی از سوی وزارت كشور تولید و عرضه شود.
وی با اشاره به اینكه حریم رودخانه های كهگیلویه و بویراحمد محل راه اندازی كارخانه های شن و ماسه نیست، بیان كرد: دستگاه های متولی شامل اداره حفاظت محیط زیست، شركت آب منطقه ای و اداره كل راه و شهرسازی استان موظفند با متخلفان در این زمینه برخورد جدی و قانونی كنند.
صابری اظهار داشت: ساخت و راه اندازی كارخانه شن و ماسه در حاشیه جاده ها، دامداری ها و سایر اماكن مرتبط با سلامت عمومی در كهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.
وی با اشاره به اینكه یك كارگروه برای مكان یابی و انتقال كارخانه های شن و ماسه كهگیلویه و بویراحمد در محدوده های مشخص شده تشكیل خواهد شد، عنوان كرد: برخی از كارخانه های شن و ماسه این استان در حوالی حرم امامزادگان واقع شده اند كه می بایست اقدامات لازم برای انتقال آنها انجام شود.
صابری ابراز داشت: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی كهگیلویه و بویراحمد می بایست نظم، دقت و انضباط را سرلوحه كار خود قرار داده و این نظم و دقت را به مدیران زیرمجموعه خود نیز منتقل كنند.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد خواست رعایت عدالت نسبی در توزیع اعتبارات و بازدید از پروژه های این استان را مدنظر قرار دهند.
صابری افزود: پاسخگویی به مردم و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی، جمع آوری آمارهای صحیح، اتمام پروژه های نیمه تمام و اصرار بر تكمیل آنها از اموری است كه می بایست مدیران دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد برای تحقق آنها از هیچ تلاشی دریغ نكنند.
وی گفت: بسیاری از اموال و ساختمان های دولتی در كهگیلویه و بویراحمد فاقد سند معتبر قانونی هستند كه می بایست این مشكل اساسی تا پایان امسال برطرف شود.
صابری بیان كرد: اجرا و اتمام پروژه های بخش كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد می بایست در اولویت قرار گیرند تا زمینه اشتغالزایی بیش از بیش در این استان فراهم شود.
وی پیگیری و نظارت موثر مدیران دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد و بازنگری در برخی از پروژه ها برای كاهش هزینه ها را از عوامل مهم در شتاب بخشیدن به اجرای طرح های این استان دانست./س
برچسب ها: مصالح ، ساختمانی ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.