هفته دهم لیگ برتر؛ نتیجه بازی ها ، اظهارات مربیان ، جدول رده بندی و برنامه هفته بعد

نمره سپاهان 20 شد پرسپولیس 10 گرفت

هفته دهم رقابتهای لیگ برتر پنجشنبه 6 مهرماه با برگزاری 4 بازی دنبال شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران هفته دهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال امروز  ششم مهرماه 1391 با برگزاری 4 بازی دنبال شد.
صبای قم 3 - 3 داماش گیلان 
 از ساعت 17:15 صبای قم به مصاف داماش گیلان رفت.
در این بازی که اولین تجربه صمد مرفاوی روی نیمکت تیم صبا بود دو تیم به تساوی سه بر سه رضایت دادند.
در این بازی میلاد نوری در دقایق 30 و 41 و مهدی مومنی در دقیقه 85 برای صبا و امین متوسل زاده در دقیقه 25 ، علیرضا جهانبخش در دقیقه 35 و مهدی کیانی در دقیقه 55 برای داماش گلزنی کردند.

مرفاوی: برنامه لیگ باعث این نتیجه شد
صمد مرفاوی پس از تساوی 3 بر 3 مقابل داماش در نشست خبری پس از بازی گفت: بازیکنان ما به دلیل بازی سختی که مقابل نفت انجام داده بودند خسته بودند و خستگی در ساق بازیکنان ما مشخص بود.
مرفاوی با انتقاد از برنامه بازی های لیگ افزود:  هیچ کجای دنیا یک تیم در 9 روز سه بازی انجام نمی دهد شاید بگویید مرفاوی تازه آمده و ایراد می گیرد اما واقعا چنین برنامه ای در هیچ جا مرسوم نیست.
وی خاطرنشان کرد: تیمی که گل می خورد و جبران می کند نشان می دهد می تواند برنده باشد. در خط دفاعی مقداری مشکل داشتیم اما کارم را با این تیم تازه شروع کردم و نیاز به مقداری زمان دارم تا بهتر شویم؛ من از بازیکنان تیم شناختی نداشتم و حتی اسم برخی آنها را بلد نبودم و فقط به بازیکنان داخل زمین اطمینان کردم.
سرمربی صبا در مورد حضور ستار همدانی و سیروس دین محمدی در ورزشگاه یادگار امام قم گفت: این دو از آنالیزورهای استقلال هستند و طبیعی بود که به ورزشگاه بیایند. ما در بازی آینده با استقلال به نام ها توجهی نمی کنیم.
وی در مورد اینکه آیا حضور قلعه نویی در تیم استقلال برای او انگیزه است، گفت: ما با هم همکار هستیم و در یک مملکت زندگی و هر دو برای موفقیت تیم خود تلاش می کنیم.

درخشان: زیباترین بازی لیگ بود
حميد درخشان سرمربي تيم داماش گيلان پس از کسب تساوي مقابل تيم صباي قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دو تيم بازي خوب و زيبايي را ارائه کردند، به طوري که اين ديدار شش گل داشت. اين بازي يکي از زيباترين بازي‌هاي ليگ بود که انجام شد.

وي ادامه داد: ما در حالي به مصاف صباي قم رفتيم که گل‌هاي بسياري را دريافت کرديم و اين امر باعث شده بود تا تيممان از نظر روحي و رواني کاملا تخريب شود، ولي با اين حال امروز توانستیم در خانه حريف و آن هم در مقابل تيم صبا بازي خوبي را ارائه دهیم و به تساوي برسیم.

سرمربي تيم داماش گيلان درخصوص نحوه قضاوت داور اين ديدار گفت: هفته گذشته بازيکنان تيم حريفمان در محوطه جريمه تيممان تمارض کردند و داور پنالتي گرفت اما در اين ديدار سه بار بر روي بازيکنانمان خطاي پنالتي انجام شد که داور متاسفانه آن را ناديده گرفت و در حق تيم داماش کم‌لطفي کرد.

وي خاطرنشان کرد: ما قبل از ديدار با داماش فيلم بازي صبا مقابل نفت را به خوبي آناليز کرديم و توانستيم روي نقاط ضعف و قوت اين تيم کار کنيم به طوري که توانستيم با ارائه يک بازي زيبا و تماشاگرپسند، سه گل تاکتيکي را در اين ديدار به ثمر برسانيم، اين در حالي است که پس از گل اول، اين گل تاثير منفي‌ روي بازيکنانمان گذاشت ولي به خوبي توانستند خود را پيدا کنند و گل‌هاي بعدي را به ثمر برسانند.

درخشان در مورد وضعيت تيم پرسپوليس نيز اظهار نظري نکرد و گفت: اگر در کميته فني پرسپوليس بودم، در مورد وضعيت فعلي اين تيم و مشکلاتش صحبت مي‌کردم، اما الان مسووليت تيم داماش را در اختيار دارم و تمام فکر و تمرکزم روي داماش است.

وي در پايان با اشاره به ديدار تيم‌هاي ملي ايران و کره‌جنوبي خاطرنشان کرد: همه بايد به تيم ملي کمک کنيم تا تا بتواند نتايج لازم را کسب کند، چون تيم ملي کشورمان اين پتانسيل را دارد که به جام جهاني صعود کند و اين تنها با همدلي، وحدت و همکاري تيم‌ها ميسر مي‌شود.


گهر دورد 0 - 0 نفت تهران
 در دیگر بازی تیم گهر شهرداری درود در کرج میزبان نفت تهران بود که این بازی نیز با نتیجه تساوی بدون گل  خاتمه یافت.
در دقیقه 90 این بازی منصور ابراهیم زاده سرمربی نفت به دلیل اعتراض به داور از زمین اخراج شد.

ابراهیم زاده : امیدوارم مشکلتان حل شود و فوتبال بازی کنید
ابراهیم زاده در هنگام خروج از زمین رو به نیمکت گهر با کنایه گفت: امیدوارم مشکلات تیم شما سریعتر حل شود اما در زمین فقط فوتبال بازی کنید!
ابراهیم زاده در نشست خبری پس از بازی گفت: تیم ما امروز خیلی خوب بازی کرد اما متاسفانه داور بازی در نیمه اول گل صحیح ما را نپذیرفت و آنرا آفساید اعلام کرد.
وی در ادامه گفت: در این بازی شش تعویض صورت گرفت و چندین بار بازی متوقف شد اما داور تنها سه دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و زمانیکه به این موضوع اعتراض کردم داور مرا از زمین اخراج کرد.
ابراهیم زاده که از اظهار نظر در مورد تیم ملی خودداری کرد، در ادامه گفت: این که تیم ما که جزو تیم های صدرنشین جدول است مقابل یک تیم قعر جدولی متوقف می شود از جذابیت های فوتبال است.
ابراهیم زاده همچنین تصریح کرد: از بازی هافبک های تیمم راضی نیستم آنها می توانستند خیلی بهتر از این بازی کنند.

پورمند: بازیکنان جدیدی به فوتبال ایران معرفی کردیم
علیرضا پورمند مربی تیم گهر در پایان بازی گفت: با توجه به حل مشکلات نسبت به بازی های گذشته بهتر بودیم و اگر همین روند را ادامه دهیم می توانیم بهتر از این نیز نتیجه بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: در این بازی تعدادی از بازیکنان خود را در اختیار نداشتیم اما توانستیم چند بازیکن جدید به فوتبال ایران معرفی کنیم.

ملوان 0 - 2 سپاهان
از ساعت 17:25 تیم ملوان به مصاف سپاهان رفت که این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود سپاهان خاتمه یافت.
جواهیر سوکای در دقیقه 45  و رادومیر دالوویچ در دقیقه 67 برای سپاهان گلزنی کردند.
سپاهان با این پیروزی 20امتیازی شد و به صدر جدول رسید.

کرانچار : نشان دادیم سپاهان تیم قدرتمندی است
زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش برابر ملوان در نشست خبری گفت: در ادامه بازی‌های خوب‌مان توانستیم در انزلی نیز بازی خوب و با کیفیتی ارائه دهیم.
وی در ادامه گفت: در نیمه اول قدرت بدنی‌ خودمان را نشان دادیم، البته ملوان هم تیم خوبی بود.
وی افزود: هر دو تیم در نیمه اول با جنگندگی و پاس‌های فراوان به دنبال موفقیت بودند اما در نیمه دوم ما تیم برتر میدان بودیم و نشان دادیم سپاهان تیم قدرتمندی است که هر 4 روز یکبار می تواند بازی سختی انجام دهد. بازیکنان ما از نظر بدنی و روانی کاملاً آماده هستند و با قدرت جلو می‌رویم.

پورغلامی : زود همه چیز را فراموش می کنیم
فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان پس از شکست خانگی 2 بر صفر مقابل  سپاهان در نشست خبری افزود:‌ این پیروزی را به سپاهانی ها تبریک می گویم اما ما بهتر از آنها بازی کردیم و آنها فقط روی دو ضد حمله به ما گل زدند.
پورغلامی درباره اعتراض تماشاگران به وی و شایعه حضور محمد مایلی‌کهن به عنوان سرمربی در تیم ملوان گفت: این موضوع زمانیکه تیم می بازد عادی است اما ما خیلی زود همه چیز را فراموش میکنیم در مورد تغییر درکادر فنی هم مدیران تیم باید نظر بدهند.

پرسپولیس 1 - 0 آلومینیوم هرمزگان

و اما در حساسترین بازی امروز از ساعت 18:30 پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف آلومینیوم هرمزگان رفت.
حاشیه های قبل از بازی پرسپولیس و آلومینیوم

از ساعت ها قبل از شروع بازی مسئولین سازمان لیگ و صدا و سیما برای هرچه بهتر برگزار شدن این بازی تلاش می کردند.
روانشناس تیم پرسپولیس از یک ساعت و نیم قبل از شروع بازی به زمین بازی آمد و با انجام حرکاتی عجیب در زمین تعجب همگان را برانگیخت.
دروازه بانان پرسپولیس یک ساعت قبل از شروع بازی برای گرم کردن به زمین آمدند.
از ساعت 17:45 بازیکنان تیم آلومینیوم با لباس بنفش و پرسپولیسی ها با لباس نارنجی برای گرم کردن به زمین آمدند.
با اینکه اعلام شده بود این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار می شود اما حدود دویست نفر که در میان آنها از کودکان دو ساله تا پیرمرد 70 ساله دیده می شود در ورزشگاه حضور داشتند.
کریمی: عذر خواهی نمی کنم
پرسنل نیروی انتظامی با سوال از خبرنگاران پیگیر وضعیت کریمی و ژوزه در پرسپولیس بودند.
این در حالی است که یکی از نزدیکان کریمی اعلام کرده وی به هیچ عنوان حاضر به عذرخواهی از ژوزه نیست و کاپیتان سرخپوشان گفته است کاری نکردم که بخواهم عذرخواهی کنم.
میثاقیان با تک تک بازیکان پرسپولیس در زمین دست داد و با یحیی گل محمدی مربی جدید پرسپولیس به شوخی پرداخت.
اسامی بازیکنان دو تیم:
پرسپولیس: نیلسون، سید جلال حسینی، بنگر، نورمحمدی، مهدوی کیا، نقی زاده، معدنچی، ماهینی، محمد نوری، کاظمیان و هادی نوروزی
آلومینیوم: روشنگر، اسطنبلی، وحید عسگری، داداش وند، محسن حمیدی، رضا ناصحی، مهدی محمدزاده، رسول پیرزاده، شکوه مقام، دهقانی و سعید راهرو
داوران: سید احمد صالحی ، محمدرضا ابوالفتحی و سعید قاسمی

افشین پیروانی از اعضای کمیته فنی پرسپولیس در جایگاه ویژه حضور داشت.
گردان و انصاری فرد از اینکه در ترکیب پرسپولیس حضور نداشتند ناراحت بودند که این موضوع باعث هجوم عکاسان برای گرفتن عکس به سمت این دو بازیکن شد.
مانوئل ژوزه از هجوم عکاسان به سمت دو بازیکن تیمش تعجب کرده بود.
با وجود اینکه تمامی نیمکت نشینان پرسپولیس به سمت نیمکت آلومینیوم و میثاقیان رفتند اما ژوزه از این کار خودداری کرد گویا وی هنوز از اتفاقات ابتدای فصل در بازی دوستانه دو تیم ناراحت است.
قبل از شروع بازی شهاب گردان ، محسن بنگر و علیرضا نورمحمدی از میثاقیان رخصت گرفتند.
امجد شکوه مقام نیز به سمت نیمکت پرسپولیس رفت و با یحیی گل محمدی که اولین حضورش روی نیمکت پرسپولیس است صحبت کرد.
پیش از شروع بازی میثاقیان تمام بازیکنان آلومینیوم را به زمین برد و حلقه اتحاد تشکیل داد در آن طرف مهدوی کیا همین کار را با پرسپولیسی ها انجام داد.
رویانیان در کنار استیلی و پیروانی
حمید استیلی در جایگاه ویژه و در کنار افشین پیروانی و محمد رویانیان نظاره گر بازی سرخپوشان بود.
کارلوس کی روش با حضور در ورزشگاه بازی را نزدیک تماشا می کرد.
یحیی گل محمدی در کنار خط پرسپولیس را هدایت می کرد و ژوزه روی نیمکت نشسته و آرام بازی را نظاره گر بود.
تمامی عکاسان به جز دو یا سه نفر پشت دروازه آلومینیوم حضور داشتند.
علیرغم اینکه بازی بدون تماشاگر برگزار می شد اما ماموران نیروی انتظامی با جدیت سعی در برگزاری هرچه بهتر بازی داشتند.
بازی تا دقیقه 20 با نتیجه مساوی بدون گل دنبال شد.
مهدوی کیا گل زد
در دقیقه 30 بازی مهدوی کیا با یک ضربه کاشته و روی اشتباه دروازه بان آلومینیوم پرسپولیس را یک بر صفر پیش انداخت.
از نکات جالب این بازی حرکات میثاقیان در کنار خط و صحبتهای وی با بازیکنان آلومینیوم بود این در حالیست که کادر فنی پرسپولیس آرام نظاره گر بازی بودند.
در دقیقه 37 بازی محمد قاضی جایگزین معدنچی در ترکیب پرسپولیس شد.
نیمه اول بازی دو تیم با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.
در حالیکه پیش از این اعلام شده بود که دیدار تیم های پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور تماشاگران برگزار می شود اما گزارش های رسیده حاکی از آن است که تعدادی از تماشاگران پشت دربهای استادیوم حضور یافتند و خواستار حضور در ورزشگاه شدند.
گفتگوی کی روش و رویانیان


محمد رویانیان مدیر عامل پرسپولیس در بین دو نیمه با حضور در کنار کارلوس کی روش با وی به گفتگو پرداخت این در حالیست که مسئولین از حضور خبرنگاران در کنار این دو جلو گیری کردند.
حضور رویانیان در ورزشگاه در روزی که پرسپولیس از حضور هواداران محروم است جالب به نظر می رسید.
مارکار آقاجانیان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی در دقیقه 50 بازی وارد ورزشگاه شد.
یکی از جانبازان جنگ تحمیلی که در ورزشگاه حضور داشت در این بازی با در  دست داشتن پرچم کشورمان به تشویق تیم پرسپولیس پرداخت.
از نکات جالب توجه این بازی شور و حرارت گوینده ورزشگاه در هنگام تعویض ها در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بود که باعث تعجب حاضران در ورزشگاه شد.
در دقیقه 79 بازی مهدوی کیا زننده گل بازی جای خود را به سامان آقازمانی داد .
این بازی در پایان با همان تک گل نیمه اول پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم باکسب ده امتیاز به رتبه سیزدهم جدول برسد.

حاشیه های پس از بازی پرسپولیس و آلومینیوم

کریم انصاری فرد مهاجم پرسپولیس در حالیکه عصبانی به نظر می رسید خیلی زود از رختکن این تیم خارج شد و بدون توجه به سوال های خبرنگاران ورزشگاه را ترک کرد.
محمد رویانیان پس از پایان بازی به رختکن تیم رفت تا برای بازیکنان صحبت کند.
خانبانی روانشناس تیم پرسپولیس که از نزدیکان علی کریمی است اذعان کرد کریمی هیچ مشکلی برای همراهی تیم پرسپولیس ندارد و تمرینات انفرادی وی گواهی بر این موضوع است.
بازیکنان تیم پرسپولیس پس از پایان بازی و با وجود اینکه پیروز میدان بودند بار دیگر حاضر به مصاحبه با اصحاب رسانه نشدند.

نشست خبری مربیان؛
میثاقیان: من جای ژوزه به پرتغال می روم / این بار بازیکنان ما آب مسموم خورده بودند!
اکبر میثاقیان سرمربی آلومینیوم پس از شکست یک بر صفر برابر پرسپولیس در نشست خبری گفت: الان چون عصبانی هستم نمی توانم حرف بزنم ، مظلوم گیر آورده بودند. 
وی با انتقاد از بازیکنانش اضافه کرد: مثل اینکه این بار آب‌های آلوده را بچه‌های ما خورده بودند! آنها آبرویمان را بردند، بازی که باید می بردیم را مفت باختیم، در این بازی فرقی با پرسپولیس نداشتیم و روی یک اشتباه گل خوردیم، الان در حال ترکیدن هستم و نمی‌توانم حرف بزنم.
میثاقیان در مورد اینکه پرسپولیس 6 موقعیت گل داشت، اظهار داشت: موقعی که عقب بودیم معلوم است که حریف ضد حمله می‌زند.، در این بازی نمی خواستم فقط دفاع کنیم و با شجاعت حمله می کردیم، سه بازیکن ما اولین بازی‌شان در ورزشگاه آزادی بود.
میثاقیان که با محسن بنگر درگیر شده بود در این خصوص گفت: مشکلی با او نداشتم و شایعه درست می‌کنند.
سرمربی آلومینیوم در مورد بازی بدون تماشاگر در آزادی گفت: بازی بدون تماشاگر لذتی ندارد اگر ما انتهای جدول باشیم کسی به ما شک نمی‌کند اما پرسپولیس نباید ته جدول باشد.
میثاقیان در مورد ناراحتی ژوزه  از او به دلیل اظهار نظرش در بازی دوستانه ابتدای فصل گفت: من فارسی را به زور حرف می‌زنم چطور به پرتغالی به او گفته‌ام به کشورت برگرد؟ اشکالی ندارد، من به جای ژوزه به پرتغال می‌روم!

ژوزه: قسمت من این است که در ایران بمیرم
مانوئل ژوزه پس از پیروزی یک بر صفر برابر آلومینیوم در نشست خبری گفت: سرانجام همه روزی خواهند مرد اما انگار قسمت من این است که در ایران بمیرم ،قبلا هم گفته بودم که با یک برد مشکل ما حل می شود و دیدید که چنین شد، در این بازی بازیکنان من عالی بودند، تیم حریف بازی را بسته بود اما ما  شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم و راحت‌تر می‌توانستیم پیروز شویم، این پیروزی ها آدم را اذیت می‌کند؛ وی در  ادامه گفت: بازیکنان ما خودشان را خسته و بازی را برای خودشان سخت می‌کنند.
 ژوزه خاطرنشان کرد: بازیکنان ما در بازی راحت نبودند این موضوع به دلیل غیبت هواداران یا علی کریمی نبود، آنها مقداری عصبانی بودند چون 8 بازی قبلی را نبرده بودیم، من این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم چون ما برای آنها کار می‌کنیم ، اگر در این بازی آرام‌تر بودیم می توانستیم 5 گل بزنیم.
سرمربی پرسپولیس در مورد برگزاری جلسه با کریمی و بازگشت وی اظهار داشت: نظر شما این است که ما به او احتیاج داریم اما من تصمیم خودم را گرفته‌ام و به عقب برنمی‌گردیم. یک روز دلیل اخراج کریمی را می گویم.
سرمربی پرسپولیس راجع به اینکه چرا اینقدر عصبانی است گفت: از هیچیک  از شما خبرنگاران ناراحت و عصبانی نبوده و نیستم. در پرتغال و مصر خبرنگاران خیلی خشن هستند و بد برخورد می‌کنند اما شما خوب برخورد می کنید و نظرتان را می‌گویید.
وی در مورد حضور گل‌محمدی در تیم پرسپولیس و تاثیر وی در این برد گفت: این برد را بازیکنان به دست آوردند، البته گل محمدی رابطه خوبی با بازیکنان دارد زیرا با برخی از آنها هم بازی بوده در ضمن از فوتبال ایران هم شناخت دارد ، من نظرات او را گوش می کنم اما در آخر تصمیم را خودم می گیرم.

نتایج بازی های روز گذشته:
پیکان 0 - 5 فولاد خوزستان
ذوب آهن 3 - 2 سایپا البرز
فجر شهید سپاسی 1 - 0 تراکتورسازی
صنعت نفت آبادان 1 - 2 استقلال
همچنین بازی تیم های راه آهن و مس کرمان به زمان دیگری موکول شد.


جدول رده بندی لیگ برتر:

رتبه

نام تیم

بازی

تفاضل

امتياز

۱

سپاهان اصفهان

۱۰

۹

۲۰

۲

نفت تهران

۱۰

۸

۱۹

۳

فجرسپاسی

۱۰

۱۰

۱۸

۴

سایپا البرز

۱۰

۳

۱۷

۵

تراکتورسازی

۱۰

۵

۱۶

۶

استقلال

۹

۴

۱۶

۷

صبای قم

۱۰

۴

۱۵

۸

راه آهن

۹

۲

۱۵

۹

ملوان انزلی

۱۰

-۱

۱۳

۱۰

پیکان

۹

-۸

۱۳

۱۱

فولاد خوزستان

۱۰

۳

۱۲

۱۲

مس کرمان

۹

-۱

۱۱

۱۳

پرسپولیس

۱۰

-۴

۱۰

۱۴

داماش گیلان

۱۰

-۶

۱۰

۱۵

ذوب آهن

۱۰

-۸

۹

۱۶

آلومینیوم هرمزگان

۱۰

-۳

۸

۱۷

نفت آبادان

۱۰

-۸

۷

۱۸

گهرشهرداری دورود

۱۰

-۹

۷


برنامه بازی های هفته بعد:

هفته یازدهم: گرامیداشت عملیات مسلم بن‌عقیل و نکوداشت رهاسازی شهر مدینةالنبی از دست وهابیان کافر

دوشنبه 10/7/91

استقلال- صبای قم، ساعت 18:15، ورزشگاه آزادی تهران

نفت تهران- تراکتورسازی، ساعت 17:15، ورزشگاه تختی تهران

داماش- ذوب آهن، ساعت 17:15، ورزشگاه شهید عضدی-رشت

آلومینیوم هرمزگان- مقاومت شهید سپاسی، ساعت 18، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

مس- ملوان، ساعت 18، ورزشگاه امام علی کرمان

فولاد خوزستان- نفت آبادان، ساعت 18:30، ورزشگاه تختی اهواز

سه شنبه 11/7/91

سایپا- پرسپولیس، ساعت 18:15، ورزشگاه تختی تهران

پنجشنبه 13/7/91

راه آهن- پیکان، ساعت 16:00، ورزشگاه اکباتان تهران

دیدار تیم های سپاهان و گهر به علت حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به بعد موکول می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار