خوزستان/

طرح 1445 تقاضای قدیمی کشاورزان خوزستانی برای تامین آب

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: یک هزار و 445 تقاضای قدیمی تخصیص آب به شورای توسعه کشاورزی استان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛فتح الله دهکردی در شورای توسعه کشاورزی خوزستان با اشاره به تقاضاهای بی‌پاسخ برای آب کشاورزی در سال‌های گذشته اظهار کرد: درخواست یک هزار و 445 متقاضی که در سال‌های گذشته ثبت نام کرده بودند نیز به شورای توسعه کشاورزی ارائه شده تا حقوق این متقاضیان قدیمی حفظ شود.

وی همچنین با اشاره به مراجعه 415 نفر برای ثبت نام گفت: 35 فقره پرونده در 9 شهرستان آماده طرح در کمیسیون است.

به گفته وی، 38 میلیون مترمکعب صرفه جویی منابع آبی از محل اجرای طرح‌ها می‌توان انجام داد و به این وسیله طرح‌های کشاورزی جدید را اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز حدود 20 هزار هکتار از اراضی که توسط منابع طبیعی معرفی شده‌اند قابل تامین است.

دهکردی در ادامه با بیان اینکه 3 هزار و 800 هکتار از اراضی حاشیه سد‌ها نیز برای اجرای طرح‌های کشاورزی معرفی شده‌اند، افزود: آب 5 هزار هکتار از اراضی در اطراف سد کارون 3 قابل تامین است، البته باید بحث زیست محیطی، آبخیزداری و حریم دریاچه سد‌ها در این میان رعایت شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این نشست از راستی آزمایی 89 درصد طرح‌های کشاورزی خبر داد.

سیدخلف موسوی گفت: بیش از 46 هزار نفر متقاضی در سامانه تعاون نامنویسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 579 تعاونی تاکنون تشکیل شده افزود: به 12 هزار و 755 نفر نیز آموزش‌های لازم برای تشکیل تعاونی ارائه شده است.

موسوی گفت: میزان علاقمندی مردم در شهرستان‌های مختلف برای فعالیت در بخش‌های مختلف کشاورزی بررسی و شناسایی شده که در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد./س
برچسب ها: تقاضا ، کشاورزی ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.