گفتگوي اختصاصي باشگاه خبرنگاران با "جمشيد نجفي"؛

تاثير خلبانان، ملوانان در موسيقي دفاع مقدس غيرقابل انكار است

قطعه خلبانان، ملوانان در روند موسيقي هاي حماسي و دفاع مقدس، تاثيري غيرقابل انكار داشته است.

"جمشيد نجفي" خواننده قطعه خلبانان، ملوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: از دوران طفوليت، به خلباني علاقمند بودم اما شرايط آن را نداشتم.
وي ادامه داد: اواخر سال 61 از "فيروز برنجيان" (بابك رادمنش) درخواست خود را در رابطه با توليد سرودي تازه با عنوان خلبانان مطرح كرديم.
نجفي اظهار داشت: ابتدا قرار بود بخشي از اين قطعه را به زبان عربي بخوانم اما به دليل طولاني شدن زمان، اين قطعه را با زبان فارسي و آذري خوانديم.
وي تصريح كرد: اين ‌آهنگ را در مدت 5 ساعت و در استوديو 14 توليد در ميدان ارگ قديم جمع آوري كرديم.
وي با اشاره به اينكه سرود خلبانان ، ملوانان نقش موثري در روند موسيقي هاي حماسي داشته؛ افزود: بهترين خاطرات من در روزهايي كه موسيقي رواج چنداني نداشت اين است كه اين سرود تاثير بسياري در روند موسيقي هاي حماسي و دفاع مقدس داشته است.
وي ادامه داد: در ملاقات هايي كه با بسياري از خلبانان كشورمان داشته ام هميشه از انرژي بخش بودن اين قطعه هنگام انجام عمليات ها سخن گفته اند و به دليل اينكه اين آهنگ با دو زبان فارسي و آذري اجرا شده تصور مي‌كنم تاثيرگذاري بسياري روي مخاطبان داشته است.
نجفي تصريح كرد: جاي تم هايي با مضامين حماسي و دفاع مقدس در موسيقي امروز كشورمان به شدت احساس مي شود.
نجفي خاطرنشان كرد: موسيقي در روح انسان بسيار تاثيرگذار است و اگر هنرمندان اين  عرصه، در اين زمينه و به خصوص در روند موسيقي هاي دفاع مقدس، فعاليت بيشتري داشته باشند شاهد تاثيرگذاري هر چه بيشتر موسيقي روي مخاطبان خواهيم بود./ص

برچسب ها: موسیقی ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
باسلام
بله، بسیار زیباست و هنوز هم شنیده میشود. توضیحات استاد نجفی در مورد این اثر شنیدنی است
آخرین اخبار