بجنورد/

ساماندهی صنایع آلاینده در شهرک شماره 3 بجنورد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی از ساماندهی صنایع آلاینده در شهرک شماره 3 بجنورد خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدرضا باقری گفت: درکارگروه امور زیربنایی ،120 هکتار زمین برای ساخت شهرک صنعتی شماره سه در بجنورد مصوب شد.

وی افزود: براساس برنامه شرکت شهرک های صنعتی، در شهرک شماره سه که در اراضي منطقه سیساب بجنورد جانمایی شده، صنایع آلاینده در این منطقه ساماندهی خواهند شد.

وی بیان داشت: همچنین ترتيبي اتخاذ شده تا در این شهرک صنایع آلاینده ای مستقر شوند که استقرارشان در شهرک شماره دو (بیدک) به دلیل نزدیکی به شهر بجنورد ممنوعيت دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اضافه کرد: علاوه بر استقرار صنايع كوچك و متوسط در زمينه هاي مختلف صنعتي ،در شهرک شماره سه بجنورد برای صنایع پائين دستی پتروشیمی نیز جانمایی شده تا در صورت تقاضا زمین در این شهرک به متقاضیان داده شود.

باقری گفت: با برنامه ريزيهاي انجام شده برای تامین خدمات زیربنایی آب و برق، اراضی شهرک شماره سه برای اجرای طرح های صنعتي بخصوص صنایع آلاینده تا سال مالي 91 به بهره برداري رسيده و به متقاضیان واگذار می شود.

وی در مورد شهرک تخصصی فرش استان نیز گفت: نخستین شهرک تخصصی فرش ایران تیرماه سال جاری در زمینی به مساحت 17 هکتار در بجنورد در دست اجرا قرار گرفت.

وی اضافه کرد:حدود 70 درصد عملیات خاکبرداری و زونبندی برای استقرار واحدهای برنامه ریزی شده، به اتمام رسیده و درخواست برای تامین آب و برق شهرک نیز به شرکت های خدمات رسان ارایه شد.

به گفته وی بزودی آب شهرک تخصصی فرش از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری تامین و برای برقدار شدن آن نیز تقاضا به شرکت برق ارایه شده که پس از بررسی های کارشناسی ، کار اجرایی آن شروع می شود.

باقری افزود: براساس برنامه شرکت شهرک های صنعتی استان ، عملیات واگذاری اراضی در شهرک تخصصی فرش از اوايل سال 92 انجام می شود./س
برچسب ها: صنعت ، شهرک ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.