کنوانسیون حقوق کودک به مشکلات کودکان می پردازد

کنوانسیون حقوق کودک با نظارت وزیر دادگستری برای حل مشکلات کودکان تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، الوندی دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک امروز  4 مهر در نشست خبری هفته ملی کودک افزود: تشکیل کنوانسیون حقوق کودک در سال 70 به تصویب رسید ولی با گذشت 10 سال از تصویب آن مرجعی برای نظارت بر مفاد کنوانسیون وجود نداشت.
 
وی ادامه داد: سال 88 مسئولیت نظارتی مفاد کنوانسیون بر عهده وزیر دادگستری گذاشته شد و این امر باعث شد که در آیین نامه 16 دستگاه دولتی و رسمی عضو شورای مرجع بین المللی حقوق کودک شدند. این شورا هر 45 روز یک بار جلسه ای با حضور وزیر دادگستری دارد تا مسائل و مشکلات مربوط به کودکان طرح و راه حل هایی برای آن ها عنوان شود.  همچنین گزارش های منظم دوره ای تهیه می شود و ما هر 5 سال مکلف هستیم که گزارش های ادواری ایران را به سازمان ملل ارسال کنیم.
 
الوندی با اشاره به این  که تمام اعضای  این کنوانسیون برای احقای حقوق کودکان تلاش می کنند خاطر نشان کرد: با همت ستاد برگزاری هفته ملی کودک و با همکاری قوه قضاییه جشنواره بهترین آرای قضات در زمینه حقوق کودک برگزار می شود تا بهترین قاضی که در زمینه حقوق کودک از دانش و ابتکارات خوبی بهره گرفته معرفی و تقدیر شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار