وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ یک از کتاب هاي کمک آموزش موجود در بازار از سوی وزارت آموزش و پرورش مجوزی دریافت نکرده است.

 حمید رضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ یک از کتاب های کمک آموزشی که در بازار موجود است از سوی آموزش و پرورش مجوزی دریافت نکرده است افزود: در تحول بنیادین آموزش و پرورش که چه در نظر است سوق دادن دانش آموزان از حفظ محوری و راحت طبی به سمت تفکر و خلاقیت و نو آوری است کتابهای کمک آموزش با امکاناتی که به عنوان کمک آموزش به دانش اموزان ارائه می دهم دقیقا با این سوی در مغایرت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمک دیگران در حوزه آموزش و پرورش موجب خوشحالی ماست، اما کتابهای کمک آموزش در مسیر خدمت رسانی به آموزش و پرورش نیست.

حاجی بابایی اظهار داشت: هر نوع کتاب کمک آموزش خدشه در نظام تعلیم و تربیت وار می کند و این وزارت خانه همواره نقد خود را به توزیع این کتابها اعلام کرده اما سو یک هزینه کردن این موسسات مدت تر از نقد ماست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شرکت ها و موسساتی که این کتابها را تولید می کنند به دنبال خدشه وارد کردن به نظام آموزش ها هستند و تولید این کتابها نه تنها خدمت به دانش آموزان نیست بلکه توانمندی برای حل مسئله را از بین می برد.

وی گفت: در شورای عالی آموزش و پرورش قانونی وضع کردیم و اختیاري زمان برنامه ریزی آموزش قرار دادیم تا جلوی توزیع این کتابها گرفته شود اما درآمدهای مکان و تبلیغات در رسانه ملی کارها را با مشکل مواجه  کرده است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار