اراک/

عملیات های مختص به استان مركزی در دوران دفاع مقدس ثبت معنوی می شود

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: پیشنهاد ثبت معنوی و ملی عملیات های مختص استان در دوران هشت سال دفاع مقدس به سازمان مركزی در دستور كار این اداره كل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک رضوانی در حاشیه افتتاح نمایشگاه یاد یاران در موزه مفاخر اراك افزود: هدف از این اقدام حفظ اصالت و آثار و بركات دوران دفاع مقدس و انتقال و معرفی آن به نسل های آینده است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مهمترین میراث ماندگار انقلاب اسلامی است كه همه ارگانها و دستگاه ها باید برای حفظ یاد و خاطره جانبازی های رزمندگان اهتمام لازم را داشته باشند.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی تصریح كرد: در حال حاضر سردیس سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس شامل دكتر شهید مصطفی چمران، حجت الاسلام رسولی محلاتی و رحیم آنجفی در موزه مفاخر اراك رونمایی شده و ساخت سردیس هفت سردار دیگر نیز در دست انجام است.

رضوانی، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، مسابقات كتابخوانی با موضوع خاطرات دفاع مقدس، پخش فیلم دوران دفاع مقدس در موزه‌ها و اماكن زیر پوشش و مسابقات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس این اداره كل عنوان كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.