معمولا وقتی والدین به دلیل نداشتن تحصیلات کافی،‌ نمی‌توانند به فرزندان خود کمک کنند و دانش آموزان نیز در مقاطعی از تحصیل دچار افت تحصیلی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: منظور از افت تحصیلی،‌ کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموزان از سطحی رضایت بخش به سطحی نامطلوب است به طوریکه مقایسه سطح عملکرد تحصیلی قبلی و فعلی دانش آموز بهترین شاخص افت تحصیلی است.
بنابراین گزارش: اشخاصی که برای تحصیل خود اهدافی را در نظر می‌گیرند، از افراد فاقد هدف موفق‌تر خواهند بود.
یک روانشناس پیرامون مساله پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل خانوادگی است خانواده اولین دکانی است که کودک در آن زندگی می‌کند و تربیت می‌شود.
وی اضافه کرد: سطح تحصیلات و فرهنگ خانواده‌ها نیز در پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموزان موثر است.
معمولا وقتی خانواده‌ها به دلیل نداشتن تحصیلات کافی به فرزندان خود کمک کنند، پس دانش آموزان در مقاطعی دچار افت تحصیلی می‌شوند.
وی با اشاره به رفع این معضل تصریح کرد: بهتر است چنین خانواده‌هایی، فرزندانشان را در مطالعه دروس مدرسه، به خود متکی نکنند زیرا در غیر این صورت در سال‌های بالاتر، دانش آموزان با افت تحصیلی مواجه خواهند شد.
گفتنی است؛ اگر والدین علاقه‌مند به پیگیری وضعیت تحصیلی فرزند خود در مدرسه باشند و خود را با مدرسه فرزندشان مستحکم کنند کودکان نیز با اشتیاق بیشتری تحصیل خواهند کرد و به موفقیت بیشتری برخوردار خواهد شد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار