یاسوج/

گمرك كهگیلویه و بویراحمد برای توسعه تجارت نیازمند مجوز واردات است

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر گمرك استان مجوز واردات داشته باشد توسعه خارجی این استان بهبود می یابد كه اثرات پایداری بر اقتصاد استان خواهد داشت.

 
قاسم شجاعی در گفت و گو باخبرنگار  باشگاه خبرنگاران یاسوج با شاره به برخی چالش ها برای بهبود وضعیت تجارت خارجی استان افزود: یكی از این مشكلات، امكان نداشتن واردات از سوی گمرك به صورت مستقل از سایر استان ها است.
وی با بیان اینكه واردات به صورت مستقل، بستر مناسبی را برای توسعه تجاری و اقتصادی فراهم می كند گفت: یكی از مزایای این كار، كاهش قیمت تمام شده كالا در بازار استان است.
وی بیان كرد: هم اكنون كالاهای خارجی یا از سوی گمرك سایر استان ها و یا به صورت قاچاق وارد استان می شود.
شجاعی نبود زیرساختهای لازم را یكی دیگر از چالش های توسعه تجارت خارجی استان عنوان كرد و گفت: انبار، سوله، بارانداز، محوطه، مجوز واردات، پروازهای كافی، توسعه فرودگاه، راه و سردخانه های بزرگ از جمله این زیرساختها است.
وی گفت: تامین زیرساختهای فیزیكی توسعه تجارت خارجی باید در اولویت برنامه ریزی های اقتصادی استان قرار گیرد تا مسیر صادارت و واردات هموار شود.
شجاعی اضافه كرد: در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از 5 میلیون دلار كالا از این استان به خارج از كشور صادر شد كه بخش زیادی از آن از گمرك سایر استان ها صورت گرفت و این مساله، بیشتر به دلیل كمبود زیرساختهاست./س

برچسب ها: گمرگ ، توسعه ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.