شناخت تئاتر کودک و بزرگسال برای تولید تئاتر نوجوان ضروری است

حسن دادشکر که نمایش«افسانه های نو» را درجشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به صحنه می برد، معتقد است: هنرمندی که می خواهد تئاتر نوجوان کار کند باید به هر دو گونه تئاتر کودک و بزرگسال توجه داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگارن و به نقل از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان این هنرمند با سابقه تئاتر گفت: اخیرا کمتر  به تئاتر نوجوان پرداخته می شود چراکه مقطع نوجوانی بین دو مقطع کودکی و بزرگسالی است.
"دادشکر" که نمایشش را در بخش نوجوان این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اجرا می کند، افزود: هنرمند فعال در عرصه نوجوان باید ویژگی های این رده سنی را مورد توجه قرار بدهد و این به شناخت آن هنرمند از نوجوان روز جامعه  اش بر می گردد.
وی با تاکید بر ضرورت آگاهی به ویژگی های دوره نوجوانی ادامه داد: نوجوانان امروز در مقایسه با چند سال پیش بسیار متفاوتند و سیستم پرورشی و آموزشی شان در مقایسه با گذشته کاملا فرق دارد. به همین دلیل است که آن هنرمند باید این تفاوتها را در نظر بگیرد و نسل جدید را با دوره نوجوانی خودش نسنجد.
"حسن دادشکر" در ادامه درباره نمایش «افسانه های نو» که بر اساس متنی از "داوود کیانیان" اجرا می شود، گفت: در این نمایش پدری مسایل و مفاهیمی را برای فرزندش بازگو می کند اما چون فرزند در این ماجراها شریک است، مفاهیم را زودتر دریافت می کند و آرام آرام در راهی قدم بر می دارد که برایش نوعی بلوغ فکری است و در پایان به یکسری مسایل عمیق و انسانی می رسد.
نمایش«افسانه های نو» برداشت آزادی از داستان های لقمان حکیم است./ص
برچسب ها: کودک ، تئاتر ، نوجوان ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار