زنجان/

مصرف تنقلات و ایجاد سیری كاذب در دانش آموزان

مصرف بی رویه تنقلات سیری كاذب را دربین دانش آموزان ایجاد می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مسئول مركز اطلاع رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی زنجان گفت: همزمان با آغاز بازگشایی مدارس، مصرف انواع مواد غذایی به ویژه تنقلات در بین دانش آموزان افزایش می یابد.

جزدایمی افزود: بسیاری از دانش آموزان تنقلاتی مانند چیپس، پفك و دیگر اقلام فاقد ارزش غذایی را مصرف می كنند كه در درازمدت اثر نامطلوبی را با كمبود ویتامین های مورد نیاز بدن بوجود می آورد.

وی تصریح كرد: مصرف انواع ساندویچ، سوسیس و كالباس نیز به دانش آموزان به ویژه كودكان و نوجوانان درسنین رشد توصیه نمی شود چرا این مواد نیز فاقد ارزش غذایی لازم هستند.

این كارشناس ارشد صنایع غذایی با اشاره به اینكه دانش آموزان باید سه وعده اصلی غذایی صبحانه، ناهار و شام را به طور كامل مصرف كنند، ادامه داد: این افراد باید مصرف دو میان وعده غذایی را نیز در فاصله زمانی چهار الی شش ساعت مورد توجه قرار دهند.

جزدایمی اظهار کرد: انجیر، توت خشك، بادام و گردو میان وعده های مناسبی برای دانش آموزان محسوب می شود كه مصرف آنها می تواند علاوه بر تامین ویتامین های مورد نیاز بدن در یادگیری مطلوب دانش آموزان نیز بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینكه گنجاندن الگوی غذایی مناسب می تواند فقر غذایی دانش آموزان را به حداقل كاهش دهد، گفت: مصرف سبزی و میوه ها، مواد پروتئینی، غلات و لبنیات در وعده های اصلی غذایی می تواند ویتامین و املاح مورد نیاز آنان را تامین كند.

جزدایمی خاطرنشان كرد: همكاری و توجه والدین به نحوه تغذیه دانش آموزان نقش بسزایی در موفقیت تحصیلی آنان دارد./س

برچسب ها: تنقلات ، سیری ، کاذب ، محصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.