اراک/

پروازهای خارجی فرودگاه اراك از ماه آینده دایر می شود

معاون برنامه ریزی استانداری استان مركزی گفت: با اصلاح نواقص فنی باند پروازی فرودگاه اراك، پروازهای خارجی این فرودگاه از ماه آینده دایر خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک عاشوری افزود: رایزنی و انعقاد قرارداد با شركت های هواپیمایی ماهان و آسمان انجام شده و هواپیمای ایرباس 747 نیز برای این مهم پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: در مذاكرات انجام شده با شركت های هواپیمایی مذكور دایركردن خطوط پروازی به مقصد امارات، مكه، مدینه و سوریه پیش بینی شده و در كنار آن پروازهای داخلی به مقصد مشهد مقدس نیز انجام خواهد شد.

معاون برنامه ریزی استانداری استان مركزی اضافه كرد: در سفر نخست استانی هیات دولت به استان مركزی، خط پروازی بین المللی برای فرودگاه اراك تصویب شد و در سفر سوم هیات دولت نیز طرح تطویل و روشنایی (لایتینگ ) باند مصوب شد.

عاشوری تصریح كرد: باند پروازی فرودگاه اراك با تخصیص 30 میلیارد ریال تعریض و مرمت شده و امكانات لایتینگ به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیكر و انجام پروازهای خارجی تكمیل شده است.

وی عنوان كرد: فرودگاه یكی از اركان مهم حل و نقل تركیبی و سرمایه ارزشمند توسعه استان است و با توجه به ظرفیت های صنعتی، كشاورزی و گردشگری این استان ضرورت رونق آن به شدت احساس می شود.

فرودگاه اراك واقع در 17 كیلومتری شمال این شهر، مجهز به امكانات سوخت رسانی، گمرگ برای انجام پروازهای بین المللی، ایستگاه آتش نشانی، پاركینگ، فضای سبز و سیستم های كمك ناوبری است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.