شهرکرد /

سند دار شدن 132 میلیون هكتار از اراضی ملی كشور

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور از صدور سند مالكیت 132 میلیون هكتار از اراضی ملی با احتساب اراضی موات به نام دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

محمدتقی عموزاده گفت: لازمه اقدام دولت در حفاظت از منابع طبیعی، صدور اسناد مالكیت اراضی جنگلی، مرتعی و ملی شده كشور است.

وی افزود: صدور سند مالكیت برای حدود 12 میلیون هكتار از اراضی ملی باقیمانده بر اساس نقشه های حدنگاری كاداستر، با همكاری سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در حال اجراست كه این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه كشور تكمیل می شود.

عموزاده، ویژگی این نقشه ها را دارا بودن مختصات، بر اساس آخرین فن آوری نقشه برداری، بیان كرد و گفت: نقشه های تهیه شده بر اساس استانداردهای كاداستر منابع طبیعی، امكانات مورد نیاز برای تعیین دقیق مختصات را دارد و سایر اطلاعات مورد نیاز ثبتی نقشه ها نیز از طریق ثبت مستقر می شود.

وي افزود: با تكمیل طرح نقشه های كاداستر منابع طبیعی كشور، مالكیت مردم و دولت بر اراضی مشخص شده، دعاوی قضایی مرتبط با این موضوع به نحو چشمگیری كاهش یافته و از برخی سوء استفاده ها و رانت خواری ها نیز جلوگیری می شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور به منظور دیدار از روند اجرای طرح های حفاظت اراضی استان چهارمحال و بختیاری، به شهركرد سفر كرد./س

برچسب ها: سند ، هکتار ، اراضی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.