مستند پيرزن دربار انگليس به همراه تصاوير ديده نشده آماده پخش شد

اين روزها از دربار سلطنتي ملكه انگليس اخبار خوبي به گوش نمي‌رسد. انگليس در بحران مالي هر روز بيشتر از ديروز فرو مي‌رود، حلقه بحران‌هاي اجتماعي وسياسي روز به روز تنگ تر مي‌شوند و اين روزها هم كه نوه و عروس ملكه رسوايي جديدي را به بار آوردند و با انتشار عكس‌هاي عريانشان در فضاي مجازي برگ ديگري از پشت پرده اتفاقات ضد اخلاقي در خاندان ملكه را ورق زدند.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران؛ پيرزن كاخ باكينگهام در اوايل دهه هفتاد سلطنت نامشروع خود بر مردم انگليس با چالش‌هاي جديدي مواجه شده است.

با گسترش دامنه بحران اقتصادي، دولت اين كشور روزهاي جديدي را در كنار اعضاي كاخ سلطنتي تجربه مي‌كند. بحران مالي و اقتصادي دولت انگليس حالا به دنبال خود بحران‌هاي اجتماعي و سياسي را به ارمغان آورده است.

دانشجويان انگليسي هر از چند گاهي در اعتراض به سريال افزايش شهريه‌هاي تحصيلي خود دست به اعتصاب و تظاهرات مي‌زنند، سطح رفاه اجتماعي در جامعه به شدت كاهش يافته، فقر گسترش پيدا كرده، كشورهايي كه تا ديروز فرمانبري كامل داشتند اين روزها حرف از جدايي و استقلال مي‌زنند، در جريان مراسم تقدير از كريكت بازان ايرلندي بازيكنان در حضور ملكه دست در جيب مي‌كنند و با او دست نمي‌دهند، هزينه عروسي سلطنتي ان هم در اوج بحران تحميلي دولت به مردم مناقشات در سطح جامعه را بالا مي‌برد و بسياري از موارد ديگر زمينه را براي چالش در خاندان ملكه فراهم آورده‌اند.

بحران‌هايي جديد به نام بحران كيت و هري

ماه پيش بود كه انتشار عکس‌های برهنه از هری نوه ملكه انگليس و یک زن جوان، جنجال تازه‌ای را پیرامون خانواده سلطنتی دامن زده است.

مقامات رسمی انگليس گفته اند که این عکس‌ها زمانی که هری تعطیلاتش را در لاس وگاس می گذرانده گرفته شده است.انتشار اين عكس‌ها در فضاي موجي ازاعتراضات را در ميان شهروندان انگليسي به وجود آورد.
یکی از مقامات دربار با تایید واقعی بودن این تصاویر از هرگونه اظهارنظری خودداری کرد و گفت احتمالا در زمان دیگری درباره این تصاویر، اظهارنظر خواهد کرد.

هنوز اندك زماني از جنجال انتشار عكس‌هاي برهنه نوه ملكه انگليس در فضاي مجازي نگذشته بود كه انتشار عكس‌هاي نامتعارف عروس ملكه و ويليام نوه ديگر پيرزن در ويلايي در جنوب فرانسه آن هم در سال 2006 يعني چيزي حدود 5 سال قبل از ازدواج اين دو با هم، خاندان ملكه را با چالشي جديد مواجه كرد.

رسانه‌هايي كه چشمشان را به روي بحران‌هاي اخلاقي دربار مي‌بندند

رسانه‌هاي وابسته به دربار كه به قول مدير فارسي شبكه بي‌بي‌سي جيره خوار ملكه هستند در اين ميان رويكردي بسيار دوگانه و البته قابل انتظار داشتند.

بي‌بي‌سي و رويترز كه هر جاي دنيا از اين خبرها منتشر شود جز اولين‌ رسانه‌هاي پوشش خبري آن هستند با سكوتي رسانه‌اي خبر مربوط به كيت و هري را بايكوت كردند تا رسوايي خاندان سلطنتي در داخل جامعه انگليس بازخورد نداشته باشد و خشم مردم را از اعضاي وابسته به پير زن انگليس به ارمغان نياورد.

ملكه اينبار خود بحران آفرين مي‌شود!

چندي پيش بود كه يك گروه مستند ساز ايراني با انتشار خبري اعلام كرد در صدد ساخت مستندي در رابطه با شصت سال حکومت بی وقفه ملکه الیزابت دوم در انگلیس و کشورهای همسود است.

اين گروه مستند ساز ضمن اشاره به داشتن اطلاعاتي از مسائل مختلف زندگي خاندان پادشاهي عنوان مي‌كند به دنبال دستیابی به اطلاعات قابل توجه درباره مسائل مختلف زندگی خاندان پادشاهی انگلیس و در پاسخ به برخی اقدامات مذبوحانه شبکه تلویزیونی بی بی سی نسبت به ساخت این مستند ترغیب شده است.
سازندگان این مستند طی ماههای اخیر تلاشهایی برای تکمیل اطلاعات و توسعه منابع قابل استفاده در این فیلم به عمل آورده و اعلام کرده اند تنها از منابع کاملا معتبر برای تولید آن استفاده خواهند کرد.

محتواي مستند در دست توليد چيست؟

در این مستند علاوه بر بررسی قریب به شصت سال حاکمیت ملکه الیزابت دوم و فراز و نشیبهای زندگی وی و خاندان سلطنتی انگلیس، به بررسی سیاست داخلی و خارجی این کشور طی این مدت از جمله تغییرات در مستعمرات و روی آوردن به استعمار نو، اعطای استقلال به مستعمرات سابق، جنگ عراق و افغانستان، سیاستهای ملکه الیزابت برای تاثیرگذاری همه جانبه بر دولتهای مختلف حزب محافظه کار و کارگر در تاریخ معاصر انگلیس و استفاده از مکانیزمهای غیرشفاف برای نقش مطلق خاندان سلطنتی در روندهای تصمیم دولت پرداخته است.

بر این اساس بخشی از مستند مذکور نیز به فساد اقتصادي و اخلاقي گسترده در خاندان سلطنتی و تلاش ملکه برای سرپوش گذاشتن بر این فسادها و نیز تلاش وی برای تغییر نگاه مردم به این خاندان، تقویت زمینه ادامه نظام سلطنتی مطلقه در انگلیس و ممالک تابعه و چالشهای مربوط به تعیین یک پادشاهی با ظاهری مقبولبرای آینده این کشور اختصاص دارد.

گفتني است اين مستند جذاب و ديدني به زودي و قبل از شصت و يكمين سال به سلطنت رسيدن پيرزن دربار انگليس به همراه تصاوير ديده نشده از وي به روي آنتن خواهد رفت.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار