گزارش/

کدام احزاب و چگونه برنامه‌هاي انتخاباتي خود را اعلام كرده‌اند؟

با توجه به اعلام برنامه‌هاي تشكل‌هاي سياسي در ماههاي آتي شاهد جوش وخروش مجموعه‌ها براي ورود به عرصه و بستر سازي مناسب براي انتخابات سال آتي هستيم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران  احزاب و تشكل‌هاي سياسي آرام آرام به فضاي بحث و بررسي وضعيت انتخابات سال آينده وارد مي‌شوند كه كمابيش درحال بستر سازي و آماده سازي حزب و تشكل خود هستند ،البته در اين ميان احزابي كه همچنان در سكوت به سر مي برند و پرداختن به موضوع انتخابات را زود هنگام مي پندارند ، وجود دارد. اما در مقابل اين تشكل‌ها برخي نيز وارد مباحث مصداقي  شده‌اند.

در اين نوشتار به احزاب و جمعيت هايي كه برنامه هاي انتخاباتي خود را اعلام كرده‌اند پرداخته ايم ،كه به شرح زير است:

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي

جمعيت ايثار گران در اواخر آبان ماه سال جاري  پس از برگزاري كنگره  اين جمعيت و انتخاب اعضاي هيات‌رئيسه درباره انتخابات آتي هم بحث و رايزني مي‌كند .

احمد نجابت دراينباره مي گويد: بعد از برگزاري کنگره جمعيت ايثارگران‌انقلاب‌اسلامي، وارد بررسي مصداقي کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مي‌شويم.

اما عشرت شايق عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نيز در اين راستا اعلام كرده است: در نشست فصلی شورای مرکزی و دبیران جمعیت ایثارگران که مهرماه برگزار می‌شود وارد بحث مصادیق خواهیم شد.

جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي

حبيب الله بوربور در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران زمان اعلام حمايت از کانديداهاي انتخابات را منوط به تاييد صلاحيت  كانديداها توسط شوراي نگهبان دانست و گفت: صلاحيت افراد براي کانديداتوري بايد توسط شوراي نگهبان تاييد شود تا جمعيت‌ها و احزاب بتوانند حمايت خود را به طور رسمي اعلام کنند.

وي لازمه جمع بندي‌ جمعيت وفاداران براي حمايت از کانديداي انتخاباتي را تاييد صلاحيت آنها  از سوي شوراي نگهبان دانست.


خانه كارگر

دبیرکل خانه کارگر در امور استان‌ها ، تصمیم  خانه كارگر  را بر معرفی حسین کمالی به عنوان نامزد انتخاباتی این تشکل برای ریاست جمهوری اعلام كرده، اما اين در حالي است كه کمالی هنوز تصمیم خود را به خانه کارگر برای حضور در عرصه انتخابات اعلام نکرده است.

وی  همچنين  گفت: این ستاد انتخاباتي  به ریاست علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر به طور رسمی و مشخص فعالیت‌های خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر کلید زده است.

حزب موتلفه اسلامي

 حزب موتلفه اسلامي نيز قصد دارد پس از برگزاري کنگره حزب که 13 مهر ماه برگزار می‌شود، مواضع انتخاباتی خود را تشریح كند .

ترقي  عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه داشتن فهم اقتصادی برای رئیس‌جمهور آینده ایران یک ضرورت است، گفت: حزب مؤتلفه در مهر و آبان ‌ماه درگیر امور تشکیلاتی خود خواهد بود و احتمالا در دی ماه نامزد مورد حمایت خود را به مردم معرفی مي‌كند.

جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي

پرويز سروري در گفتگو با حوزه  احزاب باشگاه‌خبرنگاران  پيرامون برنامه‌هاي انتخاباتي جمعيت رهپويان اظهار داشت: کليد آماده‌سازي و ايجاد بستر لازم براي فعاليت ستادهاي اين جمعيت در  چند روز پاياني شهريور در نشست دبيران جمعيت رهپويان زده مي‌شود.

سروري با اشاره به زمان ورود جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به حيطه انتخابات عنوان کرد: حدودا از آبان ماه به معرفي کانديداي مورد نظر جمعيت ورود پيدا مي‌کنيم.

جبهه پيروان خط امام و رهبري

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري بررسي ويژگي‌هاي رئيس‌جمهور و دولت آينده را در دستور کار خود دارد.

احمد کريمي‌اصفهاني گفت: جبهه پيروان تاکنون وارد بررسي مصداقي کانديداها نشده است و رئيس‌جمهور آينده بايد تعامل خوبي را با ساير قوا داشته باشد و از تک‌روي پرهيز کند.


جبهه ايستادگي ايران اسلامي

جبهه ایستادگی ایران اسلامی از کاندیدهای که رسما برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام آمادگی می‌کنند، برای شرکت در جلسات شورای مرکزی این تشکل و تشریح برنامه‌هایشان دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی در تشريح برنامه‌هاي اين جبهه براي انتخابات اظهار داشته است: استراتژی جبهه ایستادگی در مورد انتخابات ریاست جمهوری روشنگری قبل از تعیین مصداق است.

وی تصریح کرد: در جبهه ایستادگی قبل از ورود به بحث مصدایق، به تبیین جایگاه ریاست جمهوری و نقش آن در تبیین و عمل به برنامه‌ها و ویژگی‌های شخصیتی رییس جمهور خواهیم پرداخت.

دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به مطرح بودن افرادی از جمله آقایان پورمحمدی، متکی، قالیباف، رضایی و لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری، پس از اعلام رسمی کاندیداتوری این افراد از آنها برای حضور در جلسات شورای مرکزی جبهه ایستادگی و ارائه‌ی برنامه‌ها و طرح‌هایشان دعوت خواهیم کرد.

حزب مردم سالاري

حزب مردم سالاري نيز پيگير طرح پيشنهادي مناسك "مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر كشور " با هدف انسجام بخشي وايجاد اجماع ميان اصلاح طلبان است.

 دبير كل حزب مردم سالاري نيز مطرح كرده است: این طرح فقط در صورت حضور محمد خاتمی اجرا نخواهد شد ،فعلا باید منتظر طرح مناسک بود، البته برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در عید غدیر موضع‌گیری می‌کنم.
كواكبيان افزود: جلسات شورای مرکزی و دفتر سیاسی این حزب مدام برگزار می شود، کنگره های حزب و اردوهای سیاسی نيزتشکیل می شود.

گفتني است با توجه به اعلام برنامه‌هاي تشكل‌هاي سياسي در ماههاي آتي شاهد جوش وخروش مجموعه‌ها براي ورود به عرصه و بستر سازي مناسب براي انتخابات سال آتي هستيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار