الحاق پیوست پیشگیری به پروژه های عمرانی قبل از اجرا

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران شهر تهران از الحاق نظام مند رویکردهای پیشگیری وکاهش خطرپذیری در برنامه ها و پروژه های جاری و آتی خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 19، مهندس عبداله مظفری در خصوص موضوع پیشگیری و پیش خطرپذیری که با حضور مشاورین آژانس همکاری های بین المللی ژاپن و جمعی از دستگاه های خدماتی، نظامی و امداد و نجات برگزار شد، با ارائه توضیحاتی در خصوص نتایج، اهداف راهبردی و اولویتهای اجرایی پیشگیری و خطرپذیری شهرتهران گفت: فلسفه چنین نشست هایی این است که بتوانیم زلزله احتمالی شهر تهران را در سطح حادثه نگه داریم و اجازه ندهیم که به بحران و فاجعه تبدیل شود.
به گفته وی با اجرای راهبردهای پیشگیری ضمن کاهش هزینه ها می تواند نوعی سرمایه گذاری انجام داد که این مهم تنها با آمادگی سناریوها و تجهیزات امکان پذیر است.
مظفری تبدیل پادگان قلعه مرغی به بوستان را یکی از فعالیتهای موفق در کاهش مدیریت ریسک شهر تهران دانست و گفت: با توجه به خطرپذیری بالای شهر تهران و محاصره آن توسط گسلهایی همچون گسل شمال تهران، شمال و جنوب ری و گسل نیاوران چنین اقداماتی می تواند در پیشگیری از بحران های طبیعی در شهر تهران بسیار مؤثر و موفقیت آمیز باشد.
وی همچنین پیشگیری و کاهش خطرپذیری را در چرخه کانون بحران دانست و بر داشتن رویکرد و نگاه مخاطرات چندوجهی به شهر تهران تأکید کرد.  
 در ادامه این جلسه رئیس تیم مطالعات جاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن طرح های انجام شده خود را در زمینه کاهش خطرپذیری شهر تهران تشریح کرد و به ارائه توضیحاتی درخصوص خروجی های مهم مطالعات ریزپهنه ای لرزه ای که طی فرودین ماه در تهران انجام داده است، پرداخت.
وی همچنین اجرای طرح 72 ساعت پاسخ اضطراری پس از وقوع زلزله را از دیگر مطالعات انجام شده اعلام کرد و افزایش ظرفیت مدیریت محور جامعه و آگاهی عمومی در این زمینه، ساخت موزه مدیریت بحران در منطقه 19 و همچنین آموزش عمومی برای مدیریت بحران را از مهمترین نتایج این طرح دانست.
برچسب ها: پیوست ، عمرانی ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار