در همايش بزرگداشت ملي روز شعر و ادب فارسي بيان شد؛

وزير ارشاد:جشنواره هاي ادبي مبتني بر فرهنگ رضوي هستند

جشنواره هاي ادبي از جشنواره شعر رضوي گرفته تا جشنواره هاي اشعار عربي، كردي و تركي همگي مبتني بر فرهنگ رضوي هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم همايش بزرگداشت ملي روز شعر و ادب فارسي كه عصر روز گذشته 26 شهريور ماه به همت دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار وحدت برگزار شد؛ سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه در طول خدمت خود به عنوان وزير در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي هر كجا محفلي همچون همايش بزرگداشت روز ملي شعر و ادب برگزار شده حضور داشته، گفت: از برنامه هاي ديگري كه در آينده مي‌توانيم داشته باشيم بايد به تكريم گذشتگان و معاصران اشاره كرد.
وي افزود: البته ما همچنان جشنواره هايي را از جمله جشنواره شعر رضوي، شعر عربي، شعر كردي و شعر تركي را برگزار مي‌كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بااشاره به اينكه تمامي جشنواره هاي ادبي كشور مبتني بر فرهنگ رضوي هستند، اظهار داشت: امروزه در شعر آئيني گام هاي مثبتي برداشته شده اما امشب به مناسبت فرا رسيدن روز ملي شعر و ادب بايد به جسارتي كه به ساحت قدسي پيامبر اكرم(ص) صورت گرفته اشاره اي كوتاه كرده و بگويم اهل ادب در طول تاريخ چگونه به اين موضوع پرداخته و جايگاه پيامبر عظيم الشان اسلام را به چه نحو بازگو كرده اند.
حسيني با ابراز اميدواري نسبت به اقتداي فيلمسازان به شاعران تصريح كرد: چگونه است كه در هاليوود با استفاده از همه ابزارها فيلم تهيه مي‌شود اين فيلم پخش شده درباره پيامبر اكرم ارزش هنري نداشته و موهون است.
وي افزود: لذا ما بايد كرامت و ارزش پيامبر را به دنيا معرفي كرده و بگوييم همه انبيا را در يك مسير مي‌دانيم چرا كه ائمه فرموده اند اگر مردم زيبايي هاي سخنان ما را بشنوند به طور قطع از آن تبعيت مي‌كنند پس اين رسالت برعهده ماست بايد اين پيام را به گوش همگان برسانيم نه تنها ايرانيان بلكه افرادي كه با زبان فارسي سخن گفته و با آن آشنايند.
همچنين علي معلم دامغاني شاعر در بخشي ديگر از همايش بزرگداشت روز ملي شعر و ادب ضمن تاكيد بر اينكه حميد سبزواري از شاعراني است كه اهل خراسان وي را از ديگر بيشتر شناخته گفت: انجمن هاي خراسان شعر سبزواري را به عنوان شاعري فرهيخته از سبزوار و شعري بيدار گرانه مي‌شناسند.
وي خاطرنشان كرد: مشفق كاشاني نيز افتخار اهل عراق، اصفهان، شيراز، ري و همه مناطقي است كه روزگاري سعدي، حافظ  و شخصيت هاي امثال آنها را پرورش داده و در پايه خويش مردي نامدار بوده و در غزل از يگانه هاي روزگار ما است./ي2
برچسب ها: جشنواره ، ادب ، وزیر ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار