معاون وزير كشور خبر داد

ارتقاي فضاهاي آموزشي و بهداشتي براي مهاجران پناهنده در ايران

معاون امنيتي ـ انتظامي وزير كشور گفت:‌ با توجه به ديدارهاي دو روز گذشته معاون دبير كل سازمان ملل با مقامات عالي كشورمان، ارتقاي فضاهاي آموزشي و بهداشتي براي مهاجران پناهنده در كشور مورد تاكيد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، علي عبدالهي در مراسم رونمايي از تمبر شصتمين سالگرد كنوانسيون پناهندگان در اداره‌كل امور اتباع و مهاجرين خارجي با اشاره به اينكه ايران حدود 30 سال ميزبان پناهندگان كشورهايي از جمله افغانستان و عراق و ... است، اظهار داشت:‌ ملت ايران با كمك و حمايت از پناهندگان ديگر كشورها عظمت و بزرگواري خود را نشان داده و هميشه يار و ياور پناهندگان بوده و خواهد بود.

وي با بيان اينكه كمك‌هاي ديگر كشورها به ايران براي ايجاد فضاي امن براي پناهندگان قابل تقدير است، افزود: در طول اين مدت‌ كشورهاي مختلف با ياري رساندن و كمك‌هاي مادي و غيرمادي خود همراه ايران، پناهندگان را همراهي و حمايت مي‌كردند كه اين همكاري آن‌ها با ملت ايران قابل تقدير و ستايش است.

معاون امنيتي انتظامي وزير كشور با اشاره به اينكه كمك‌هاي مالي به ايران براي حمايت از پناهندگان بايد افزايش يابد، خاطرنشان كرد:‌ ايران با به‌كارگيري تمام خدمات خود به منظور ارتقاي سطح كيفي زندگي پناهندگان نيت خالصانه خود را نشان داده اما با توجه به تعداد پناهندگان در ايران مقدار اعتبارات و كمك‌هاي مالي بيشتري در اين بخش براي ايجاد فضاهاي آموزشي و بهداشتي براي پناهندگان از سوي كشورهاي مستعد و توانمند به ايران افزايش يابد.

اين مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ديدارهاي دو روز گذشته معاون دبير كل سازمان ملل با مقامات عالي كشورمان ارتقاي فضاهاي آموزشي و بهداشتي براي مهاجران پناهنده در كشور مورد تاكيد قرار گرفت.

عبدالهي خاطرنشان كرد:‌ تمبر يادبود شصتمين سالگرد كنوانسيون پناهندگان از جمله تعهدات ايران در اجلاس ژنو بود كه امروز با حضور كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان در تهران رونمايي شد.

وي افزود: اين تمبر حاوي نكات قابل توجهي از جمله تاكيد ملت ايران براي ارتقاي آموزش پناهندگان، ايجاد فضاي مناسب براي زندگي و تامين معيشتي خانواده‌هاي پناهندگان و ايجاد روحيه براي بازگشت به منظور ساختن و آباد كردن كشور خود به شمار مي‌رود.



در ادامه اين مراسم، معاون دبير كل سازمان ملل با ابراز خرسندي خود براي حضور در مراسم رونمايي از تمبر شصتمين سالگرد كنوانسيون پناهندگان در ايران اظهار داشت: ايران سه دهه از چندين ميليون پناهنده كشورهايي همچون عراق و افغانستان استقبال كرده كه اين يك واقعيت جهاني در امور حمايت از پناهندگان در دنيا را نشان مي‌دهد.

آنتونيو گوترس افزود:‌ ايران با توجه به فرهنگ غني و سنتي و مهمان‌نوازي خود، پناهندگان را تنها نگذاشته و هميشه يار و ياور آن‌ها بوده است.

وي با بيان اينكه با مشاهده فعاليت‌هاي بي‌وصف و اندازه مسئولان ايران تعهدات ما را نسبت به حوزه كاري خود افزايش داده است، ادامه داد: با مشاهده فعاليت‌هاي مسئولان در ايران، همبستگي و انرژي ما افزايش پيدا كرده تا به اين منظور همكاري خود را در همه بخش‌ها به خصوص بخش آموزش و بهداشت با مقامات ايراني بيشتر كنيم.

*ايران با ارائه چنين خدماتي به پناهندگان ما را شگفت‌زده كرد

كميسر عالي سازمان ملل در امور پناهندگان با تاكيد بر توافق و همكاري سه جانبه كشورهاي افغانستان و پاكستان و ايران در خصوص ارائه راه حل راهبردي در امور پناهندگان گفت: با ايجاد جلسه مشترك بين اين سه كشور اميدواريم با ارائه و انجام راه‌حل‌هاي راهبردي مشكلات پناهندگان رفع و اميدي براي خودسازي كشورشان باشد.

گوترس اطلاع‌رساني جامعه جهاني در خصوص فعاليت‌هاي ايران در امور پناهندگان  را ضروري دانست و تصريح كرد:‌ ايران با ارائه چنين خدماتي به پناهندگان ما را شگفت‌زده كرده و بايد تمام فعاليت‌هاي گسترده ايران در طول اين سه دهه از سوي رسانه‌هاي بين‌المللي اطلاع‌رساني جهاني شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار