سهمیه ها چه بلایی سر بازیکنان بسکتبال آورد؟

بیرون مانده های لیست سهمیه الف بسکتبال

درحالی که طبق آخرین اعلام فدراسیون بسکتبال تا يک روز دیگر مهلت نقل و انتقالات سوپر لیگ تمام می شود وضعیت 12بازیکن سهمیه الف مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران یکی از لطف های بسکتبال ایران غیرملی سهمیه اعلام کردن بازیکن سطح اول و ملی پوش بود به طوری که تنها يک روز مانده به وقت اعلام شده از سوی فدراسیون برای پایان فصل نقل و انتقالات اکثر بازیکنان خارج از سهمیه سرو سامان گرفته و 12 بازیکن سهمیه الف وضعیت مشخص برای فصل بعد ندارند.

هرچند 25 شهریور قطعا پایان نقل و انتقالات لیگ نخواهد بود اما قیمت بالای بازیکنان لیست الف و بودجه پایین و شرایط نامناسب تیم های نیمه پایین جدول امکان توافق 2 طرف را فراهم نمی کند.
در زیر به بررسی آخرین وضعیت بازیکنان سهمیه اعلام شده بسکتبال می پردازیم.

*صمد، تنها بازمانده مثلث طلایی مهرام

هرچند صمد نیکخواه بهرامی توافق نهایی خود با مهرام را انکار کرد اما شنیده می شود پیش از سفر تیم ملی به ژاپن حضور کاپیتان تیم ملی در مهرام قطعی شد و تنها مشکل موجود قرارداد داخلی وی با باشگاه فولاد ماهان است که در زمان نامشخص بودن وضعیت فصل بعد مهرام واحتمال شرکت نکردن قهرمان لیگ در مسابقات منعقد شده بود و حالا ماهانی ها براساس این قرار داد داخلی صمد را تحت فشار گذاشته اند.


اما برخلاف صمد، حامد آفاق و مهدی کامرانی کار خود را با تیم پتروشیمی بندر امام تمام کرده اند و با وجود شایعاتی مبنی بر علاقه مهدی کامرانی به بازگشت، به نظر می رسد 2 ضلع مثلث مهرام امسال در ماهشهر ماندنی باشند.

*اوشین و جواد داوری در ماهان

جواد داوری یکی از اولین بازیکنان سهمیه بود که تکلیف خود با فولاد ماهان را از همان ابتدا قطعی کرد و یک فصل دیگر در تیم شهرش ماندنی شد.

اوشین ساهاکیان نیز بعد از داوری و ویسی به ماهان پیوست و اولین ذوب آهن ای بود که شرایط فصل آینده خود را مشخص کرد.

آرن، داورپناه و پویا تاجیک 3 بازیکن سهمیه الف با قطعی شدن حضور فرزاد کوهیان در زنجان بدون مشکل خاصی راهی این تیم شده و ترکیب قدرتمندی را در تیم نهم فصل قبل لیگ به وجود آوردند.

* کاردوست ، ماهانی بلاتکلیف


اصغر کاردوست به همراه محمد حسن زاده 2بازیکن فصل قبل فولاد ماهان هستند که با این باشگاه قرار داد 2 ساله دارند اما به نظر می رسد در لیست امسال تیم جایی نداشته باشد.

با این وجود با توجه به تلاش ماهانی ها برای جذب صمد نیکخواه بهرامی، تا زمان روشن شدن تكليف قطعي اين بازيكن، باشگاه ماهان علاقه اي به آزاد كردن كار دوست ندارد در اين ميان محمد حسن زاده هم هنوز موافق به دريافت رضايتنامه خود براي پيوستن به دانشگاه آزاد نشده و دو مشكل خدمت سربازي و رضايتنامه را براي پيوستن به تيم تهراني پيش رو دارد تيم دانشگاه آزاد با اين شرايط سهيه سوم خود را براي مشخص شدن تكليف حسن زاده خالي نگه داشته است.

* محمد جمشيدي و موسي نبي پور در دانشگاه آزاد

محمد جمشيدي با وجود توافق قطعي با دانشگاه آزاد هنوز از سوي باشگاه پتروشيمي به خاطر 2 ساله بودن قرار دادش تحت فشار است با توجه به نگه نداشتن ديگر بازيكنان سهميه فصل قبل در ماهشهر ، جمشيدي با وجود قرار داد 2 ساله هم همچنان سهميه محسوب مي شود و در صورت واقعي بودن جز پيوستن آفاق به پتروشيمي، طبق قانون امكان بازي در ماهشهر را ندارد به اين ترتيب بازيكن ملي پوش شهر كرد را بايد عضو دانشگاه آزاد دانست.
موسي نبي پور نيز امسال به عنوان سهميه دوم در تيم تهراني باقي ماند.

* بازگشت احتمالي سهراب نژاد به مهرام

به جز فريد اصلاني كه از همان ابتدا با جدايي مهدي كامراني وضعيت ماندنش در مهرام را قطعي كرد شنيده مي شود مهرامي ها با حامد سهراب نژاد هم براي بازگشت پس از سه سال بازي در تيم هاي ديگر به توافق رسيده اند هر چند جذب سهراب نژاد در گروه قطعي شدن جدايي آفاق قرار دارد.

* بيرون مانده هاي ليست سهميه الف

بعد از بازيكنان نام برده ساير بازيكنان ليست الف با مشكل قرار داد بستن با داشتن مهر سهميه الف بر پيشاني روبرو شده اند مهراد آتشي كه سال قبل يكي از بهترين فصل هاي دوران بازي اش را در ماهشهر سپري كرد هنوز وضعيت مشخصي ندارد.

رضا لطفي كه از پتروشيمي بندر امام پيشنهاداتي داشت با پر شدن سهميه هاي تيم ماهشهري بايد به دنبال تيم ديگري باشد بابك نظافت به دليل سهميه شدن در تركيب امسال ماهان جاي نگرفت و همانند مجيد قاسم زاده صحبت هايي از پيوستن وي به تيم شهرداري گرگان شنيده مي شود.

امير اميني و ايمان زندي بازيكنان فصل قبل صنايع پتروشيمي ماهشهر نيز با قرار گرفتن در ليست سهميه ها به مشكل برخوردند هر چند با ورود دوباره صنايع به ليگ احتمال ديدن اين بازيكنان در ماهشهر براي يك فصل ديگر وجود دارد.

بنيل كوچويي، عرفان نساج پور و يونس لله زاده بازيكنان ايراني آمريكايي كه امسال جاي سهميه خارجي در ليست سهميه الف قرار گرفتند هم علاقمندان چنداني در بازار نقل وانتقادات ليگ ندارند اين شرايط در حالي پيش آمده كه تعداد كمي از بازيكنان غير سهميه بيرون مانده و بر سر برخي از اين بازيكنان در بين تيم ها دعوا است.

محمود مشحون رئيس فدراسيون نيز در آخرين جلسه ليگ در بين خبرنگاران تاكيد كرد: تغييري در ليست سهميه بازيكنان الف ايجاد نخواهد شد و بايد ديد بر سر 12 بازيكنان باقيمانده ليست سهميه الف چه خواهد آمد؟/آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار